Dela artikel

Snabb och trygg förmedling av tillfälliga boenden

Företagslogi hjälper företagare att hitta kort- eller långtidsboende åt anställda som arbetar tillfälligt på annan ort. Under 18 års tid har bolaget byggt upp ett stort och väletablerat kontaktnät av värdar, bostadsrättsföreningar och privatpersoner, vilket gör det möjligt att hitta bostäder som passar de flesta önskemål om geografiskt läge, kostnad och storlek.

Företagslogi har kunder inom de flesta branscher. I registret av återkommande kunder finns stora flygbolag, bemanningsföretag, byggföretag, ambassader och telekombolag. Att vända sig till Företagslogi sparar tid och pengar och gör att du kan fokusera på din kärnverksamhet i stället för att ägna timmar eller dagar åt att jaga lämpliga och tillgängliga bostäder åt dina anställda.


– Vi får ofta höra att vi är snabba. När en kund hör av sig till oss återkopplar vi på en gång. Det handlar om minuter innan de får prata med oss personligen och vi presenterar alltid en lista med förslag på passande bostäder samma dag, säger Annelie Permerin, företagets vd och grundare.


– Ja, vi är tillgängliga även i semestertider då många andra företag stänger ner eller kör på halvfart, fyller hyresmäklare Ulrika Nyström i.


Ett företag som önskar tillfälligt boende för sina anställda kan vända sig till Företagslogi med sina önskemål om läge, storlek och pris på bostaden eller bostäderna. Den första kontakten kan ske via mail, telefon eller med hjälp av registreringsprogrammet på företagets hemsida.


– Tidigare har vi arbetat främst i Stockholm men efterfrågan i övriga Sverige har ökat kraftigt under de senaste åren så numera förmedlar vi bostäder i hela landet, förklarar Ulrika.


Efter att en intresseanmälan inkommit startar Annelie och Ulrika en effektiv urvalsprocess. De har ett imponerande kontaktnät och kan på kort tid presentera en lista med boenden som stämmer med kundens önskemål.


– Kunden väljer sedan de alternativ som de är intresserade av och vi bokar tid för visning av bostäderna, berättar Annelie.


Utbudet är imponerande. Små och stora lägenheter, villor och radhus i alla prisklasser. Vissa är omöblerade andra möblerade, och Företagslogi samarbetar även med en möbelfirma som kan ombesörja nya möbler om så önskas. Kunden har därmed alla möjligheter att erbjuda sina anställda ett boende som de kommer att trivas i.


För den som vill hyra ut sin bostad är det tryggt, enkelt och praktiskt att anlita Företagslogi. Kanske ska du prova att bo tillsammans med din partner, kanske ska du på långresa eller studera på annan ort. Tänk vad skönt att lämna över allt som rör din bostad i Annelies och Ulrikas erfarna händer.


– Det är gratis och vi tar hand om all organisation och administration. Dessutom är det mycket tryggare än att annonsera på egen hand eftersom vi kontrollerar våra företag och sköter kontakten med dem om något skulle hända som behöver ersättas, förklarar Annelie.


För företagaren innebär ett samarbete med Företagslogi stora vinster i form av tid och pengar. 


– Det säger sig själv att det är avsevärt mycket billigare att välja oss framför hotell, försäkrar Ulrika.


– Ja, och man ska inte underskatta de ekonomiska vinsterna som man gör genom att låta oss ta hand om sökandet efter passande boende, utvecklar Annelie.


Tid är som bekant pengar. Att hitta boende på Stockholms hårt ansträngda bostadsmarknad är inte något som låter sig göras i en handvändning. Om man dessutom har specifika önskemål krävs att man anlitar ett proffs.


– Vårt bostadsregister uppdateras flera gånger dagligen och vi rekommenderar att man hör av sig till oss åtminstone sex till åtta veckor innan man vill ha tillträde till bostaden, säger Annelie.


Tjänsten är kostnadsfri fram till dess att kontraktet är påskrivet. Man förbinder sig inte heller till att fullfölja påbörjad affär.


Annelie och Ulrika delar ofta och gärna med sig av sin gedigna kunskap om bostadsmarknaden, inte bara i Stockholm utan i hela Sverige.


– Vi tipsar om kommunikationer mellan arbetsplats och bostadsort. Om de är goda kan man välja en bostad lite längre ut vilket naturligtvis blir billigare utan att kompromissa med de anställdas bekvämlighet, förklarar Ulrika.


Vid eventuella problem under hyrestiden står de naturligtvis redo att rycka ut för att vistelsen ska fungera så smidigt som möjligt.


– Vi ordnar allt runt omkring. Vi ser till att uppkoppling och telefoni fungerar, att alla avtal med elbolag och dylikt är i sin ordning samt förser de hyresgäster som önskar med städhjälp, berättar Annelie.


Hon och Ulrika är stolta över sina många återkommande kunder. Att nya kunder så gott som alltid kommer på rekommendation är också något de värdesätter högt och är ett kvitto på att deras tjänster är uppskattade.


För dig som kund är den långa erfarenheten, det stora kontaktnätet och det goda ryktet som Annelie och Ulrika har byggt upp en ovärderlig trygghet. Ett samarbete med Företagslogi är att ge dina anställda de allra bästa förutsättningarna att göra ett bra jobb.

2016-08-22