EM_Postnormal Productions_02
Dela artikel 3 min lästid

Sprid ditt budskap med content som engagerar

Alla varumärken har något att säga men många behöver hjälp med att förpacka budskapen. Med copy, content och storytelling hjälper Postnormal Productions företag med identitetsutveckling och varumärkesarbete. De förstärker företagets röst genom att förmedla budskapet på rätt sätt, till rätt personer.

Det var under sin utbildning till curator och designkritiker som Frida Jeppsson Prime utvecklade intresset för skrivande, arkitektur och identitetsskapande design. Något som ledde henne vidare att arbeta som chefredaktör på en arkitekturtidning och senare som content manager på en inhouse-byrå. I januari 2020 sa hon upp sig från allt tryggt och normalt för att testa livet som egenföretagare. Att starta eget i samma veva som en pandemi bryter ut kanske låter lite vågat, men det var inget som skrämde henne – hon var fast besluten att testa göra saker på eget sätt.


- Postnormal gör allt möjligt inom strategisk och identitetsskapande kommunikation som copywriting, storytelling och innehållsproduktion. Kanske har man någonting att berätta utan att veta hur man ska formulera eller vinkla det för att engagera målgruppen. Tillsammans med kunden hittar jag russinen i historien och rådgör kring hur den bäst berättas och publiceras för att någon ska känna något, berättar Frida som i dagsläget främst jobbar med kunder inom design och arkitektur.


En byrå i miniformat

När det kommer till att berätta om ett varumärke eller företag gör Postnormal Productions detta genom att producera intresseväckande digitalt innehåll. Här ligger fokus på att framhäva och sprida verksamhetens nyckelämne, tjänster eller produkter på bästa sätt.


- Många gör och säger ungefär samma saker och vet inte riktigt hur de ska spetsa till det. Jag hjälper till att hitta deras egenskaper och putsar på identiteten för att de ska framstå på det sätt som de önskar, säger Frida.


En del av contentarbetet är att skriva filmmanus. Detta sker på många olika sätt och kan handla om korta snuttar på sociala medier till längre, berättande filmer. En värdefull erfarenhet som kommer Frida väl till hands då hon just nu jobbar med Världskulturmuseerna med uppdraget att skapa filmer som ska locka fler besökare att återvända till museerna.


- Ett drömuppdrag är att jobba med företag inom vinterindustrin, som exempelvis naturupplevelser i fjällen eller skidåkning, säger Frida, entreprenören bakom Postnormal Productions.


2023-03-13

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies