Dela artikel

Vinnande städ

Sweden Home Support är städ- och hemserviceföretaget som sträcker sig över hela Sverige och finns på 20 orter från Umeå till Malmö. Företaget grundades 2009 med verksamhet i Stockholm och Växjö, där kontoret finns idag. Filosofin är att både anställda såväl som kunder ska känna sig som en vinnare.

Vi samtalar med Anders Rungegård, VD för företaget. Han berättar att Sweden Home Supports stora styrka är att ha rätt folk till rätt uppgift. Uppdragen styrs av kundens önskemål och då viljan att finna lösningar är god blir resultaten oftast lysande. 


– Vi är en helhetsleverantör inom städservice och hushållsnära tjänster och arbetar med både privatpersoner och företag, säger Anders. Vår flexibilitet är stor och förutom städ, i form av regelbunden städning av hem och arbetsplatser, jobbar vi med storstädning och flyttstädning. Tjänsten kan också bestå av till exempel strykning eller tvättning. Inför våren brukar fönsterputs ha en extra peak liksom önskan om hjälp med exempelvis trädgårdstjänster, som gräsklippning. Vi kommer lansera en utökning av den tjänsten i Växjöområdet under våren där vi kommer erbjuda häckklippning, beskärning av träd mm, med avsikt att öka spridningen successivt, utifrån efterfrågan.  


Personalen åker raka vägen från sina hem till kunden, färdmedlet är ofta kommunaltrafiken. Av miljömässiga skäl har företaget valt att ha så få firmabilar som möjligt.


Detta är en bransch med möjlighet till RUT-avdrag, vilket givetvis gör att tillgängligheten till hushållsnära tjänst har ökat för de svenska hushållen. 


– Det är en stor spridning inom vår kundgrupp, alltifrån 20 år till 90 år. Den stora gruppen är dock 60- till 

80-talister av förklarliga skäl, den tid det ofta är mycket i livet med familj och arbete, säger Anders. 


Sweden Home Support är medlemmar i Almega Hemserviceföretagen och har fullständiga kollektivavtal med Kommunal samt Hemserviceföretagens egen försäkring. Vilket ger säkerhet och trygghet för både de anställda samt för dig som kund. Det finns olika lösningar vad gäller abonnemang på tjänst eller beställning av engångstillfälle. Prissättningen är fast och inga extra kostnader kommer till i form av transport eller liknande. Beställning kan göras direkt via nätet eller över telefon. 


– Vår personal är väldigt värdefull och vi använder akronymen SEGRA, som står för stolthet, enkelhet, gemenskap, respekt och arbetsglädje. Våra medarbetare känner stor yrkesstolthet. Det ska vara enkelt att både ta och ha kontakt med oss för så väl anställd som kund. Vi finns för varandra samt respekterar varandra och våra kunder. Inte minst ska vi ha kul på jobbet och fira framgångarna, berättar Anders. I dagarna ska vi ha en workshop för personalen med fortbildning. För att definiera ”fira framgången”, säger Anders glatt: 


– Vi firar nya avtal med champagne! 

2018-04-25