EM_stocksundstanla¨karna_01

Tandläkarklinik med personlig känsla

Stocksundstandläkarna erbjuder allmäntandvård i trivsam miljö och med högt patientfokus. Här råder en hög tillgänglighet och servicegrad, då man alltid värnar om att göra det allra bästa för patienten.

Hos Stocksundstandläkarna arbetar de alltid nära sina patienter. Här skapas personliga kontakter mellan tandläkare och patient.


– Hos oss får patienterna alltid samma tandläkare, vilket ger en personlig relation, som är svårare att få hos de större klinikerna och det är något patienterna ofta uppskattar, säger Zarah Klasmark.


Zarah som äger kliniken brinner för tandläkaryrket och har ända sedan hon gick utbildningen känt att hon verkligen hamnat rätt i sitt val. Isabella Dohlwitz är också tandläkare på kliniken. Hon fick upp ögonen för yrket när hon jobbade på Karolinska Institutet och träffade människor som forskade med fyllnadsmaterial inom tandvård. Isabella och Zarah lärde känna varandra när de arbetade på folktandvården och pratade då om att göra något tillsammans. 


Sedan 2015 har Zarah haft egen praktik på Stocksunds torg och 2019 började Isabella arrendera där. Idag älskar båda två sitt yrke och att få träffa människor.


– Ingen dag är den andra lik samtidigt som vi får vara kreativa och det gör det så givande, säger Isabella.


Trygg barntandvård

Stocksundstandläkarna erbjuder all sorts tandvård och om det är fall som kräver extra expertis eller kunskap så remitterar de patienten vidare till rätt person.


När en behandling ska utföras på kliniken får patienten olika behandlings -och kostnadsförslag som hjälper denne att hitta en lösning utefter vad deras ekonomi klarar.


– Vi kan erbjuda olika lösningar och rekommenderar alltid det bästa för patienten, säger Zarah.


När Zarah tog över kliniken, var medelåldern på patienterna relativt hög, något som har förändrats. Idag kommer patienter i alla åldrar och de erbjuder även barntandvård. De menar att det verkligen är en fördel att vara en mindre och personlig klinik.


– Det är extra viktigt att de får träffa samma tandläkarteam varje gång de besöker oss, för att känna sig lugna och trygga, säger Isabella.


Tandvårdsrädda

För tandvårdsrädda är trygghet oerhört viktigt och till kliniken kommer många patienter som upplever tandläkarbesök som obehagliga.


– Vi har samlat på oss stor erfarenhet av hur man kan hjälpa dessa patienter. Det viktigaste är att de får känna lugnet inne på kliniken och att besöken inte sker under stress, utan man får låta det ta den tid det tar, säger Zarah.


Att vara en mindre klinik tycker både Zarah och Isabella gör det mer trivsamt och personligt. De är också alltid snabba att återkoppla till patienter som hör av sig via telefon eller sms. 


– Det är just den personliga kontakten och den höga servicegraden som vi, våra tandsköterskor och vår tandhygienist Parvin kan erbjuda, som kanske inte alla kliniker har. Den personliga kontakten gör att vi verkligen älskar vårt jobb, avslutar Zarah.

2021-07-05
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies