Tierps proffs på snickeri och våtrum
Från stora projekt till mindre renoveringar. RM Bygg fixar det mesta och ofta krävs inga underleverantörer, för en hel del kompetens finns i företaget. Denna Tierpbaserade verksamhet rymmer både snickare och våtrumsexpertis med lång erfarenhet av den privata sektorn. I år kan de också stoltsera med tio år i branschen.
Det är smidigt för kunden att RM Bygg samlar en bredd av kompetenser inom ramen för sin verksamhet. Det gör att arbetet alltid flyter på och arbetstiden hemma hos kunden kortas ner. Nu har det gått tio år sedan starten och i dag har företaget fyra anställda, utöver de två delägarna.
– Kikar man på vår personalstyrka drar flera av oss mot snickarhållet. Samtidigt har en av oss lång erfarenhet inom badrumsrenoveringar. Det gör att vi effektivt fixar kakel, klinkers och betong själva och enbart behöver ta in elektriker och rörmokare, säger delägare Roger Persson.
De firmor företaget tar in som underentreprenörer är sedan många år nära och etablerade samarbeten. I Tierp med omnejd känner man varandra väl och företagarna har ett tight nätverk. Något som i sin tur genererar fina resultat hos kunden.
– Våra kunder finns framför allt inom den privata sektorn. Där har rotavdraget varit otroligt bra för branschen. De tidigare så vanliga svartjobben som gjorde uppdragsgivaren ansvarig om något skulle gå fel är i princip obefintliga! Att branschen blivit hederlig har verkligen gynnat alla sidor.
Kundgruppen finns inte bara i Tierp utan sträcker sig över hela Uppsala med omnejd. Till ett av de senaste uppdragen räknas en arkitektritad villa i Valbo men också flera småreparationer.
– Vi försöker alltid möta kundens önskemål och att vara lyhörda inför det som efterfrågas. Samtidigt är det viktigt att vi använder vår kunskap för att se till att resultatet faktiskt blir bra. Ibland kräver det kompromisser som kombinerar funktionalitet och estetik. Det brukar gå bra! säger Roger Persson.
På mindre orter vet folk vilka firmor som levererar. RM Bygg är en av dem. Men visst kan företaget visa upp fina rekommendationer och referenser om så krävs.
– Har man inställningen att allt går att lösa och arbetar effektivt och servicemedvetet blir kunden nöjd. Och en nöjd kund, det är alltid lika roligt att ha!
2014-06-16
Dela artikel