153035-nordic-invasion-2
Noirdic Invasion-35
153035-nordic-invasion-3
153035_Norcis
153035-nordic-invasion-2
Noirdic Invasion-35
153035-nordic-invasion-3
153035_Norcis

Ungdomsresor till Medelhavet

Att få ihop flera avgångsklasser till samma resa kräver mycket planering och en tydlig ledarroll. Företaget Nordic Invasion skräddarsyr gruppresor och samordnar alla aktiviteter med ledning av reseledare.

När grundaren av företaget Nordic Invasion, Jesper Löfgren, gick i gymnasiet åkte han på en avslutningsresa till Kreta med klassen. Resan var lyckad, men han kände att någonting saknades. 
– Samtliga avgångsklasser åkte på olika resor eftersom det saknades en arrangör som kunde planera en gemensam resa för alla. 
Väl på plats hade dessutom Jespers klass hoppats på att få njuta av fler aktiviteter. 
– Utan kännedom om resmålet var det dock svårt att fatta bra beslut.

Efter studenten började Jesper studera företagsekonomi på universitetet, varav tanken om ett eget företag började växa fram. Resan till Kreta och organiseringen kring den väckte så småningom hans idé om Nordic Invasion. En researrangör som vill erbjuda studentresor som består av så mycket mer än bara flyg och hotell. För tre år sedan besannades drömmen och i dag är Nordic Invasion Sveriges största arrangör av ungdomsresor till Magaluf och Ayia Napa. Det är främst skolklasser nära studenten som anlitar företaget, samt kompisgäng.
– Vi styr upp hela veckan med flyg, hotell, transfer och flertalet aktiviteter, säger Jesper.
Nordic Invasions reseledare arrangerar aktiviteterna på plats. 
– En vecka går fort och därför gäller det att ha hela planeringen klar innan grupperna anländer. 

Vid ankomsten välkomnas gästerna av reseledarna som åker med i transferbussen till hotellen. Under vistelsen får deltagarna dagligen information per sms om det aktuella programmet.
– Reseledarnas uppgift är att sprida glädje, samtidigt som de finns där som en trygghet ifall något oväntat händer.
Jesper Löfgrens vision om resor för ungdomar har blivit verklighet och det populära konceptet har nu spridit sig till Norge. Målsättningen är att fortsätta att expandera i framtiden, så att fler ungdomar får möjligheten att uppleva succén från Sverige.

2015-04-15
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies