Unik heminredning som sticker ut
När inredningsföretaget Alandeko skulle etablera sig i Liljeholmstorgets galleria gick det snabbt från idé till verklighet. Karl-Axel Kurebayashi var mannen som rodde projektet i hamn. Här vill han erbjuda sina kunder annorlunda och unik heminredning.
Alandeko firar i år 20 år som inredningsföretag, men är än så länge en ganska
ny aktör på den svenska marknaden. När företaget öppnade sin första butik i
Sverige skräddarsyddes den internationella inredningen så klart efter svenskarnas
önskemål. Och i bräschen för projektet stod Karl-Axel Kurebayashi som efter sina många utlandsresor själv är en kräsen kund. Han vill
hitta just de där unika presenterna och heminredningsdetaljerna som inte alla andra
har.
– Den stora behållningen med Alandeko är att man som kund aldrig
riktigt vet vad som väntar. Visst har vi vårt standardsortiment i form av
exempelvis kvalitetsporslin och glas, men utöver det är utbudet varierat. I
stället för svenska Formex besöker vi till exempel de största mässorna över
hela världen för att hitta våra produkter, säger Karl-Axel.
I butiken i Liljeholmen ligger tyngdpunkten på belysning och armaturer,
men här finns även en avdelning för exklusiva presenter till rimliga priser.
– Tanken är att det ska finnas något för alla och vi har många
återkommande kunder både från närområdet och andra delar av Sverige.
Efter två och ett halvt år i Liljeholmen, i en modern galleria omgiven
av så väl food court och större matvarubutiker som kända kedjor och second hand-affärer,
tycks Alandeko ha hittat sin plats.
– Vi märker av ett stadigt ökande intresse! Det här är en miljö där vi
smälter in väl. Det är positivt att gallerian verkligen har ett varierat utbud
både vad gäller butiker och mat. Jag tycker det är väldigt roligt att vi
exempelvis har Stadsmissionen här i huset. Tillsammans utgör vi en spännande och
mångfasetterad galleria, säger Karl-Axel.
2012-08-30
Dela artikel