Dela artikel

Upplev Kinas alla nyanser

Med en unik Kinakännedom och ett starkt lokalt nätverk kan Svensk-Kinesiska Resebyrån erbjuda reseupplevelser som är svåra att lyckas med på egen hand. Sedan 1978 har de hjälpt tiotusentals resenärer att upptäcka detta mångfacetterade land. Oavsett om det gäller privat- eller affärsresor levererar de en optimal upplevelse.

Shopping i Shanghai, Sockertoppsbergens makalösa natur eller Terrakottaarméns exceptionella kulturarv. Kina har allt att erbjuda. Så mycket att det som turist är svårt att veta var man ska börja.
– Allt finns i Kina, vilket inte är så konstigt med tanke på att landet är stort som en hel kontinent. Genom att satsa på en paketresa försäkrar man sig om att få uppleva just det som motsvarar ens egna intressen. Vissa uppskattar kulturen och andra den billiga shoppingen, säger Rickard Holmgren, vd på Svensk-Kinesiska Resebyrån.


När byrån öppnade under slutet av 1970-talet var Kina ungefär lika slutet som Nordkorea är i dag. Även om mycket har hänt sedan dess är det fortfarande en omvälvande upplevelse att resa till ”Mittens rike”. Majoriteten av alla kineser behärskar inte engelska och den ovana miljön kan göra det svårt att ta sig runt på egen hand.

En av Svensk-Kinesiska Resebyråns primära verksamheter är affärsresor av allehanda slag, och man har lång erfarenhet av att skräddarsy bland annat konferensresor. Här levererar man kreativa lösningar till det företag som vill kombinera professionella åtaganden med exempelvis ett par dagars sightseeing.
– I dag väljer många företag att ge affärsresan någon form av upplevelseinslag. Vi har den erfarenhet som krävs för att sätta ihop ett upplevelsepaket som passar kunden i fråga och som dessutom håller ett konkurrenskraftigt pris.


Just prisbilden är något som utmärker Svensk-Kinesiska Resebyrån. Med låga övergripande kostnader kan de erbjuda kvalitet till ett rimligt pris. Resebyråns etablering i landet är minst sagt imponerande, med ett nätverk med 60 lokalkontor runt om i Kina.
– Det är otroligt viktigt att ha sin vänsterfot i destinationen. Resebranschen är snabbt föränderlig och den agenda som gäller i dag är en helt annan i morgon, säger Rickard Holmgren.


Han reste för första gången till Kina under 1980-talet. Då var han i 20-årsåldern och insåg snabbt att det här var ett land som skulle spela stor roll både i hans privata liv och för hela världen. Han började läsa kinesiska och som vd åker han i dag till Kina varannan månad, för det gäller att hänga med i svängarna.
– Det kommer hela tiden nya restrender. Vi ser till att alltid vara i framkant, redo att möta kundernas önskemål. Förr ville många resenärer tillbringa lång tid i landet, sedan kom en trend med kortare resor. Det som gäller i dag är de lagom långa resorna på 10–14 dagar. Resorna ska vara innehållsrika och samtidigt vill kunden ha pengar över till annat.


Svensk-Kinesiska Resebyrån erbjuder flera paketresor med det här omfånget. De förplanerade gruppresorna håller en bra prisnivå och maximerar upplevelsen. Inte minst eftersom man slipper det mödosamma arbetet med att ta sig runt på egen hand. Resekatalogen kallar Rickard Holmgren hellre för inspirationskatalog. Den är i första hand till för att visa upp alla spännande möjligheter.
– Bläddra i den för att se om det finns någon spännande gruppresa eller använd den för att hitta de platser som du vill besöka. Vi skräddarsyr också resor för privatpersoner. Många av våra kunder är exempelvis familjer som vill åka runt i landet på ett smidigt och personligt anpassat sätt.


Oavsett företag eller privatperson kan Svensk-Kinesiska Resebyrån helt enkelt optimera resan till detta spännande land.
– Fundera inte en andra gång på att åka till Kina. Det är ett fantastiskt resmål som garanterar allt från Pekings trafikerade shoppingstråk till fantastiska naturupplevelser!

2014-04-11