PRIO_the brothers002
_1-IMG_8598
PRIO_the brothers002
_1-IMG_8598

Verkstad med enormt kundengagemang

På Meca-verkstaden i Falköping erbjuder de sina kunder såväl reparationer och service som däckhantering, med ett stort fokus på kundservice. Här kan kunderna dessutom få ett jobb utfört som liknar originalverkstäderna, fast till ett bättre pris.

Meca i Falköping ägs av bröderna Claes och Niklas Ingemarsson som startade företaget för tio år sedan. För åtta år sedan började de handla bildelar av Meca och för sex år sedan, då de flyttade in till stan inledde de samarbetet fullt ut, vilket medförde många positiva fördelar.


      – Vi sköter vår verkstad själva men håller oss inom vissa ramar som ingår i Mecas koncept. Genom att vara en del av Meca träffar vi många andra verkstäder. Här konkurrerar man inte, utan drar fördel av varandra. Vi håller oss också väldigt uppdaterade i vad som händer på marknaden. De har hjälpt oss att ta oss framåt och se möjligheter, säger Claes.


Verkstaden har en imponerande yta och har plats för sex bilar. Här kan de utföra de allra flesta jobben för sina kunder, oavsett om det kommer till service eller reparationer. De är dessutom ett alternativ till de som brukar serva eller laga sin bil på en originalverkstad.


      – Många som haft sin nya bil under några år kommer sedan till oss. Det är vår största marknad och vi är ett billigare alternativ än originalverkstäderna. Här gäller också garanti efter ett utfört jobb och  kunderna kan känna trygghet med att de har assistans och så vidare. Vi skapar ofta långa kundrelationer. De som en gång kommit hit stannar ofta länge, säger Niklas.


Till verkstaden kommer både företag och privata kunder och de kan även ta emot en del bilar som har leasingavtal.

När de gör en felsökning på en bil och hittar ett problem som de inte kan lösa, hjälper de också kunderna vidare. 


      – Ser vi att vi inte kan lösa problemet så tipsar vi kunden om någon annan verkstad. Vi vill dessutom veta vad felet var och jag tror att många kunder uppskattar vårt engagemang, säger Niklas. 


Känslan för kundservicen är stor på företaget. Här vill de alltid göra det så smidigt och bekvämt som möjligt för kunden när de lämnar in sin bil.


      – Vi har fyra bilar som vi lånar ut och det är en bra grej känner vi. Det minskar stress både hos oss och kunden. De har också sina liv med med bland annat jobb som de måste ta sig till och från. Ibland händer det också att vi lånar ut våra privata bilar, bara för att lösa situationen för kunden. 


I lokalen finns mycket yta och tankarna på att så småningom expandera med fler tjänster finns.


      – Vi funderar på att utveckla oss på däcksidan men även tankarna på bilförsäljning finns. Vi skulle vilja kunna erbjuda en helhetslösning för kunden, avslutar Claes. 


2019-12-17
Dela artikel
Hemsida

Meca Falköping

051516183

Verkstadsgatan 10
521 41 Falköping

banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies