WrapChamps evolution
Varför har detta Borlänge-företag blivit en oersättlig partner för bilägare och företag över hela Sverige? Följ med oss bakom kulisserna på denna framgångsresa. Det hela började när Rickard Eriksson, efter att ha jobbat som säljare i Stockholm, och hans bröder som arbetade utomlands, bestämde sig för att återvända till sina rötter i Borlänge. Anledningen? Att starta ett företag tillsammans. Valet föll på skyltbranschen, en sektor de med tiden skulle omdefiniera till att fokusera helt på fordonsdekor. Efter att ha sålt sitt skyltföretag, började bröderna utveckla konceptet bakom WrapChamp – en renodlad satsning på fordonsdekor.
- Vi ville vara 100% specialiserade på bara fordonsdekor, berättar Rickard.
Och specialiserade blev de. Idag erbjuder WrapChamp allt från affärsrelaterade wraps och loggor till innovativa lösningar som skyddar fordon mot stenskott och solens strålar. Deras arbete sträcker sig över alla typer av fordon; från bilar och lastbilar till båtar och tåg.
- Vill man ha sin bil kvalitativt utförd av professionella, är WrapChamp det enda alternativet, säger medgrundaren Rickard Eriksson.
WrapChamp står fast vid sitt löfte om högsta kvalitet. Ett löfte som genomsyrar allt de gör – från materialval till den slutliga appliceringen. Genom att följa stränga standarder och genomföra regelbundna kvalitetskontroller på alla sina studios, säkerställer WrapChamp att varje kund får samma högkvalitativa upplevelse, oavsett vilken studio de vänder sig till.
- Vi gör inga billiga, tillfälliga eller enkla lösningar, säger Rickard.
Kompetens & yrkesskicklighet
En viktig del av företagets framgång ligger i deras värderingar kring kvalitet och kunskap. Med regelbundna utbildningar och en stark betoning på hantverksskicklighet, säkerställer WrapChamp att varje medarbetare kan leverera arbete som inte bara möter, utan överträffar kundens förväntningar.
- Det kräver en enorm fingerfärdighet och kunskap att arbeta med de verktyg vi gör, speciellt så nära lacken. Wrapping är en färskvara och det krävs att du håller på med det praktiskt regelbundet. Därför försöker jag själv att arbeta med det så mycket som möjligt, säger Rickard.
Franchisekedjan breddas
Med målet om att växa både nationellt och i Skandinavien, har WrapChamp framgångsrikt expanderat till att inkludera över 14 orter, med både light- och premiumstudios. Franchisetagare ges möjligheten att driva sin egen studio, med stöd av ett starkt, beprövat koncept.
- Om man vill bli franchisetagare inom WrapCham behöver man ha ett entreprenörsdriv. En vilja att driva eget, säger Rickard.
Inte bara för fordon
Just nu utforskar WrapChamp en ny marknad. Nämligen inredningswrapping för, som bland annat är populärt inom hotell- och restaurangbranschen.
- Vi har bara börjat skrapa på ytan av vad som är möjligt, avslutar Rickard, med en vision om fortsatt tillväxt och att stärka kedjans position som marknadsledare inom fordonsdekor.