Dela artikel

Alla kan uppleva Kokoro

Ett tecken, tre betydelser. Kokoro står för hjärta, tanke och själ och är en treenighet av balans och lugn. Precis så är tanken att de kunder som kommer till salongen Kokoro ska känna sig. Här är alla välkomna för en avkopplande stund i frisörstolen eller för att botanisera bland det väl utvalda sortimentet av kläder och smycken.

Kokoro är en inställning och något som man vet har uppnåtts när den goda känslan i kroppen visar att allting är rätt. Att kunderna trivs och är nöjda efter sitt besök på salongen är ett tecken på att Johanna Berglund har nått ett av de mål hon hade när hon öppnade sin salong.

På salongen utförs allt från klipp och färg till kreatinbehandlingar och löshårstekniker. Här spelar det inte någon roll vilken av frisörerna man hamnar hos.
    – Alla är lika duktiga på sitt yrke, menar Johanna, som har handplockat samtliga av sina anställda och tror att salongens framgångar till stor del beror på kombinationen med kläder och smycken.
    Alla produkter är valda med omsorg. Kokoro fokuserar på nya märken från svenska designers – till exempel Aby Anna. Dessutom har företaget precis tagit in klädmärket Bohemius.

Kokoro satsar även stort på kundkvällar och event av olika slag. Det handlar om att synas, varför väl utarbetade samarbeten finns med flera företag i staden. Bland annat har kundkvällar ordnats tillsammans med Stureplanskliniken, liksom event med nattklubbar och varuhus. Dessutom var Johanna en av de frisörer som arbetade med hår under Melodifestivalen.
    – Många anlitar oss för olika visningar, vilket vi ofta får väldigt bra respons på. Alla som arbetar här är väldigt engagerade och vill hänga på och hjälpa till så fort något händer. Vi praktiskt taget bor här och vill inte bli en salong där vi står och jobbar hela dagarna och går hem klockan 18, menar hon.

2013-12-29