Löwengrip
Från bloggare till influencer och superentreprenör. En resa som fostrat en kvinnlig entreprenör med en enormt stark förankran...
Aldrig smakar väl en fyrarätters så bra som när man vandrat i många timmar. När ögat och kroppen har fått sitt i naturen är det dags för smaklökarna att slå kullerbyttor.
– Våra resor är till för aktiva människor som också vill ha det bekvämt. Denna kombination är vår nisch inom den här branschen, konstaterar Wi-Resors vd och delägare Niklas Fagerstrand som noggrant kollar upp olika hotell så att de håller rätt standard.
Men det handlar inte bara om standard utan man vill även åt en viss karaktär, känsla och servicegrad.
Även inom temaresorna, Wi-Resors andra fält, strävar man efter att inkludera det aktiva livet. Mat, kultur och vin kombineras av exempelvis besök vid vin- och olivoljeframställning samt vindruvs- och olivplockning.
– Vi har bland annat resor till Italien, Frankrike och Spanien. I Baskien, som har rik matkultur, vackert kuperat landskap och som få svenskar har varit i, har vi både temaresor och vandringsresor. Vi är en av få researrangörer som har resor dit, säger Niklas.
Wi-Resor har ett tydligt koncept som bygger på aktivitet och bra hotell, något som genomsyrar hela reseutbudet. Har man åkt med resebolaget en gång har man säkerligen gillat konceptet och kan med trygghet boka ytterligare en resa hos researrangören.
– Det är lite som Big Mac-konceptet, det ska smaka likadant vart man än åker, säger Niklas.
Man vet vad man får i bekvämlighetsväg samtidigt som destinationen bjuder på något nytt. Och konceptet är lyckat. Det vittnar det faktum att resenärerna söker sig tillbaka till Wi-Resor när det är dags för nya resor.
Sponsrade artiklar
Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.