3 min lästid

Blommor för alla sinnen

Hos Blombladet är butiken välfylld och inspirerande. Här finns ett stort sortiment av blommor med kvalitet, för alla livets tillfällen.

Hos Blombladet råder både en personlig och trevlig känsla i fina lokaler med centralt läge. I den välfyllda butiken finns något för alla smaker. Här kan man snabbt köpa en färdig bukett eller få hjälp att komponera en efter eget tycke och smak. 


– Hos oss kan man få väldigt personliga buketter som är sammansatta efter kundens eget önskemål, säger Carola.


Både Carola Karlsson och Ulrika Johansson som både har ett stort intresse för blommor och kunder träffade varandra när de jobbade i en annan blomsterbutik som Ulrikas pappa ägde. Så småningom fick de idén att starta en egen blomsterbutik ihop, vilket mynnade ut i Blombladet. 


– Vi ville jobba mer inspirerande, modernt och med hjärtat, förklarar Ulrika. 


Blommor med kvalitet 

I och med pandemin har de fått låta många idéer vänta till framtiden, då människor idag generellt besöker butiker fysiskt i mindre utsträckning. För Blombladet som är en del av Euroflorist har däremot buden blivit fler, när de fysiska besöken minskat. 


– Kunderna kan beställa sina blommor via nätet, en annan butik eller så ringer de helt enkelt till oss så levererar vi dem.  Det är både en väldigt bra och smidig lösning i pandemitiderna som råder, säger Carola.


Blombladet tar även emot beställningar inför bröllop och begravning som de sedan levererar. Kunderna består av människor i alla möjliga åldrar, som besöker butiken till vardags men också högtider då trycket är som allra störst.  Att vara en mindre blomsterbutik tycker både Carola och Ulrika är fördelaktigt.


– Vi jobbar väldigt personligt och har en nära kontakt med våra kunder, vilket är en stor skillnad mot för hur kundkontakten ser ut hos de stora företagen, menar Carola.


Hos Blombladet har de satsat på snabba leveranser för att alltid kunna erbjuda kunderna fräscha blommor. 


– Vi har sett till så att vi får mindre leveranser men ofta, vilket gör att vi ständigt kan erbjuda hög kvalitet till våra kunder, säger Ulrika.


Blombladet har inte bara privatpersoner som kunder, utan levererar även blommor till företag, något som de i framtiden vill ska växa ytterligare. 


Blomstrande framtid 

Precis som inom inredningsdetaljer och möbler finns det även trender inom blomstervärlden.


– Just nu är det dova färgskalor som gäller, som matchar de kulörer som är trendiga i hemmen idag, säger Ulrika.


Carola och Ulrika får ofta fin respons från sina kunder, både för sin kunnighet och deras sätt att bemöta kunderna. 


– Vi får ofta höra att det är väldigt trevligt att handla av oss och att vi har så mycket fina blommor och produkter, säger Carola. 


Ulrika och Carola har som mål att få butiken att blomstra rejält efter pandemin, då de vill börja anställa personal och för dem är personlighet det allra viktigaste. 


– För oss är personligheten det allra viktigaste tillsammans med erfarenhet. Det är viktigare med en bra personlighet som passar för det här yrket, än massa fina utbildningar. Vi ser positivt på framtiden, då vi tror att vi kommer att ha mycket att göra. Då vore det bra att ha några anställda så vi kan gå på ett rullande schema, avslutar Ulrika. 






2022-01-24
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies