EM_AB-Karl-Hedin-Kristinehamn_01
IMG_3709
IMG_3710
EM_AB-Karl-Hedin-Kristinehamn_01
IMG_3709
IMG_3710
3 min lästid

Bygghandel med god kundservice i Kristinehamn

Hos Karl Hedin i Kristinehamn finns en stor kunskapsbank, samtidigt som man är måna om god kundservice. – Det spelar ingen roll om kunden som kommer in är en erfaren snickare eller en nybliven husägare som ska bygga en altan. Här får alla kunder samma hjälp, säger Marcus Bergström.

När man som hemmasnickare ska påbörja ett bygg- eller renoveringsprojekt eller när en yrkessnickare söker material till sina kundprojekt, är det mycket värt att kunna söka sig till en kunnig bygghandel. Karl Hedin i Kristinehamn har funnits sedan 2016 och har under åren blivit en omtyckt aktör. Hit söker sig många proffsbyggare men också många konsumenter.


I den stora och fina butiken har man satsat mycket på det interiöra sortimentet i form av kök, färg och tapeter. Bygghandeln i Kristinehamn rymmer också ett stort sortiment av trävaror, färdigkapade stommar och annat material, som de även kör ut till byggarbetsplatserna. 




– Det är något som vi har satsat stenhårt på då snickarna sparar tid och pengar med vår logistik genom att inte behöva lämna arbetsplatsen för att handla. Det är många som använder sig av tjänsten och under sommarhalvåret har våra lastbilschaufförer fullt, säger Marcus Bergström som tog över butiken för 1,5 år sedan. 


Lokal bygghandel i Kristinehamn 

I butiken jobbar kunnig personal, som alla är duktiga inom sin genre. Medan Marcus är träexpert så har en av de anställda jobbat som snickare under decennier. 


– Dock blir man aldrig fullärd inom bygghandeln, då det ständigt kommer nya saker, men jag känner att vi är duktiga på att leverera både kunskap och kundservice. Det är ingen som kommer in här och inte blir sedd. Bra kundservice är A och O för oss och något vi jobbat med sedan dag ett.


Marcus hade jobbat i butiken som säljare i tre år då han fick en förfrågan från den tidigare platschefen. Han hade då ägnat över tio år inom industrin och fastnade snabbt för jobbet som säljare. När den tidigare platschefen skulle gå i pension frågade han om Marcus ville ta över butiken efter honom, något som Marcus inte var sen att hoppa på. Det märks tydligt att Marcus har en vision att alltid göra det bästa för sina kunder.


–  Mitt motto har alltid varit att vara bättre än nummer två. Man ska aldrig vara nöjd. Visionen är att vara det lokala alternativet och det tror jag att vi har lyckats med, avslutar Marcus.

2022-08-15
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies