EM_NS Da¨ck & rekord AB_02

Däck och rekond med det lilla extra

NS Däck och Rekond i Nacka Strand erbjuder kunderna ett brett spann av tjänster inom rekond, samtidigt som de också värnar om hög kvalitet och kundservice.

På NS Däck och Rekond utför det allt inom bilvård, från polering och lackering till däckservice, däckhotell och däckbyte. Här utför de även både in- och utvändig rekond samt kemtvätt av säten. Företaget har funnits sedan 2013 men under hösten 2019, precis innan pandemin slog till, tog Ali Hassan över verksamheten. 


– Trots coronapandemin gick verksamheten bättre än tidigare. Hemligheten ligger i engagemang, service och kundbemötande, berättar Ali. 


Han jobbade tidigare i en livsmedelsbutik men valde efter tretton år att byta inriktning. Ali som både har ett stort intresse av kunder och bilar känner att han har hamnat helt rätt.

 

– Det är mina trevliga kunder som driver mig och pushar mig till nästa steg hela tiden. Man kommer till jobbet, möter kunderna och känner att det inte kan bli bättre. 




Gratis asfaltsborttagning 

Hos NS Däck och Rekond kan kunderna lämna in bilen för båda in- och utvändig tvätt och ofta tar det inte mer än en timme för att få tillbaka sin bil i ett rent och fräscht skick. Här både balanserar, byter, säljer, skiftar och förvarar de däck och samarbetar i stort sett med alla däckförsäljare, vilket gör att de alltid kan erbjuda sina kunder däck som passar för just deras bil.


Inom företaget råder en genuin kundservice, där man gärna gör det lilla extra för kunden. 


– Om en kund kommer till oss och har problem med sina muttrar på däcken, åker vi till en närliggande verkstad och fixar nya och det tar vi ingenting för. Vi för också ett samarbete med Carglass, som kommer till oss och utför jobbet, så kunden slipper åka till flera ställen. 


Produkterna som Ali valt att jobba med är noga utvalda och främst använder han sig av varumärket Turtle.  


– Jag har valt att jobba med produkter som passar för det land vi lever i och vi använder bara produkter som är Bäst i test. När vi tar in en ny produkt testar vi först på våra bilar innan vi börjar använda det ut mot kund. I Sverige har vi dålig asfalt samt sand och lera under vintrarna som fastnar på bilarna. Hos oss ingår alltid asfaltsborttagning när de lämnar in bilen. Det brukar kosta 3-400 kronor extra hos andra men för oss är det självklart att det ska ingå. 




Visionen är att bli en däck- och rekondkedja 

Idag är de tre anställda inom verksamheten och Ali är noga med att de ska ha rätt kunskaper och vara uppdaterade. 


– De har alla gått en utbildning inom Bilvård och när de kommit tillbaka har vi testar produkterna på våra egna bilar och jämfört olika metoder.

 

Idag finns det stora planer för verksamheten, då Alis mål är att de ska bli en kedja. 


– Vi jobbar just nu på att öppna fler ställen och har två lokaler på gång. Min vision är att vi ska kunna slå upp dörrarna till dessa inom sju månader. 


Sedan starten har Ali fått en stor kundkrets, där han tror att den största framgångsfaktorn beror på deras noggrannhet och höga kundservice. 


– Jag brinner för kvalitet och det är det som tagit oss hit. Vi har också bra service och håller ett lågt pris om man jämför med andra. Vi håller det lägsta priset på däck inom hela Gustavsberg, avslutar Ali. 

2021-11-09
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies