Dela artikel

En ny generations assistansbolag

Stockholmsbaserade assistansbolaget Omnia Personlig Assistans förser brukare över hela landet med individanpassad assistans. Arbetet utförs kvalitetsmässigt och kostnadseffektivt, två viktiga ledord för företaget som kallar sig för en ny generations assistansbolag.

På Omnia Personlig Assistans är man noggranna med att betona att man inte är ett av de bolag som är i branschen av fel anledning. Här har man sett en möjlighet att kombinera företagande med en fullgod hjälpinsats, något som driver personalen framåt. På Omnia Personlig Assistans är alla brukare individer och därför är den ena tjänsten som personlig assistent aldrig den andra lik. Verksamhetschefen Michaela Dufva är övertygad om att den viktigaste egenskapen hos en personlig assistent är den sociala kompetensen och förmågan att kunna anpassa sig efter olika situationer.



– Man ska kunna trivas med att lösa olika situationer som uppstår. Det går inte aldrig att förutsäga vad som kommer att hända i morgon, utan precis som i vardagen förändras saker även på jobbet, säger hon. 




Det faktum att Omnia Personlig Assistans alltid har varit tydliga med behovet av flexibilitet och att alltid redovisa och låta brukaren påverka ekonomin har skapat ett förtroende som gör att många vänder sig till bolaget när det är dags att välja eller byta assistansbolag. Omnia Personlig Assistans har dessutom en sidogren som vänder sig till de personer som har valt att driva assistansen på egen hand.

– Man kan nyttja vårt lönekontor. Vi erbjuder många olika alternativ och kan alltid hitta en lösning som passar dog, säger Michaela Dufva.


Hon förklarar att bolaget både hjälper föräldrar som assisterar sina egna barn eller personer som vill överlåta hela assistansuppdraget åt Omnia Personlig Assistans.


2015-04-14