Dela artikel

En veteran att hålla i handen

Kundägda Länsförsäkringar Stockholm har sedan starten 1844 haft en grundtanke om att hjälpa människor till ekonomisk trygghet. Försäkringarna har utökats med tiden och Länsförsäkringar Stockholm har även mött efterfrågan på en bankrörelse och tjänster inom fastighetsförmedling.

Länsförsäkringar Stockholm växer – och det med besked. För tillfället växer man dubbelt så snabbt som marknaden. Att skapa trygghet för stockholmarna är det anrika och numer heltäckande försäkringsbolagets främsta mission. Länsförsäkringar Stockholm har i dagsläget 80 000 kunder på banksidan och hjälper ungefär 3 500 människor att sälja och köpa bostäder i Stockholm varje år.


Marknadsandelarna på fastighetssidan ökar i alla stadsdelar och kommuner, men starkast är man i kranskommunerna. I Södertälje, Norrtälje, Nacka, Solna och Täby är man väletablerade. Här uppskattar kunderna den trygghet som Länsförsäkringar Stockholm står för, både gentemot köpare och säljare.
   – Det kan vara ganska pressande att köpa och sälja sin bostad. Man behöver någon som man kan lita på att hålla i handen hela vägen, säger Arne Ohlson, som är ansvarig för den del av verksamheten som rör bank och fastighetsförmedling och har hunnit vara med om 1 000-tals fastighetsaffärer.


Att vara klar med vilken skuldbörda man klarar av som köpare och hur man ska få ut mesta möjliga pris som säljare är viktiga frågor i samband med bostadsköp och -sälj. Här är Länsförsäkringar Stockholms kunskap och erfarenhet, liksom det faktum att de erbjuder hjälp med finansiering och försäkringar, en trygghet.


Länsförsäkringar Stockholm siktar på att vara Stockholms mest omtyckta försäkringsbolag, bank och fastighetsförmedlare.
   – Jag tror att vi har de förutsättningarna. Om vi tittar på kollegor i landet ser vi att det finns en möjlighet att bli en lokal representant, säger Arne Ohlson.

2015-08-26