143002-utsikten-nynäshamn3
143002-utsikten-nynäshamn2
143002-utsikten-nynäshamn
143002-utsikten-nynäshamn3
143002-utsikten-nynäshamn2
143002-utsikten-nynäshamn

Ett levande konferenshotell

När Enterprise Magazine besöker konferenscentret Utsikten Meetings i Nynäshamn är det fullt hus med 250 personer. Hit kommer gäster tillresta främst från Stockholm och Mälardalen, men även från andra länder, för att ta del av verksamhetens alla delar – från hotell, konferens och fest till bar, restaurang och flertalet aktiviteter.

Utsikten Meetings har 204 hotellrum med totalt 408 bäddar, och när vi är på besök pågår en internationell konferens parallellt med en annan företagskonferens som ska avslutas med stor fest på kvällen. Förberedelserna är i full gång. Lite överallt. Hotellet har en inbjudande miljö – ett resultat av varma, lugna färger, mörka träslag och smakfull belysning. Inredningen är lyckad och skapar ett modernt och mjukt intryck.
  – Invändigt är det en skön känsla. För med handen på hjärtat kan jag säga att byggnaden inte är särskilt vacker utvändigt, och därför måste vi göra desto mer invändigt, säger marknads- och försäljningschef Elisabeth Schmidt och avslöjar att med en byggnad som är hela 22 000 kvadratmeter finns det alltid något att göra.
  Här håller man öppet när man har gäster, vilket oftast betyder 24 timmar om dygnet och sju dagar i veckan. En fast stab på 32 personer gör allt för att ruljansen ska fungera på bästa sätt, både gällande hotellet, konferensverksamheten samt att tillgodose gästernas behov av god mat och dryck.

Upplevelsebiten är ett kapitel i sig, och Utsikten Meetings fungerar också som en mötesplats med musik, barhäng och minglande för Nynäshamnsborna. Här har man insett vikten av just musik och är noga med att se till att rätt musik ackompanjerar det företag som håller möten och konferenser.
  – När gästerna har konfererat klart och det är dags för middag och kanske lite fest kan man gå ner till cocktailbaren där det finns utrymme att sitta och prata. Då gäller det att vi har koll på vilken känsla musiken ska skapa utifrån vilken åldersgrupp, könsfördelning och så. Ska vi till exempel spela Beatles eller Petter? Vi skapar atmosfären efter gruppen, säger Elisabeth Schmidt, som efter att ha varit med och startat Yasuragi Hasseludden tilltalas av liv, rörelse och fest snarare än ett lugn som går att ta på

2014-05-23
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies