141010-Crenovus1
141010-Crenovus2
141010-Crenovus3
141010-Crenovus4
141010-Crenovus1
141010-Crenovus2
141010-Crenovus3
141010-Crenovus4

Ger kunden vad den tänkt sig – plus lite till

Hos byggföretaget Creonovus är enkelheten för kunden ett prioriterat område. Här tar man mer än gärna på sig ett helhetsansvar och är kundens enda kontaktperson under hela byggprojektet. Ett arbetssätt som är en uppskattad trygghet för kunden.

– De som vänder sig till oss uppskattar att få hjälp från början till slut. Allt arbete samlas på en faktura och det är bara mig eller en ansvarig kollega kunden har kontakt med, säger Niclas Arnheim, vd på Creonovus.

Byggfirman är noga med att lämna tydliga offerter och skrivna avtal för hela arbetet. Allt specificeras och i takt med att samarbetet fortskrider lägger Creonovus också upp en betalningsplan – inget betalas i förskott.
    – Vi följer upp alla delmoment i byggprojektet, ofta genom att ringa upp eller träffa kunden för att stämma av att resultatet motsvarar förväntningarna. Först därefter fakturerar vi det utförda arbetet, säger Isabelle Arnheim, vice vd på Creonovus.

Servicen gentemot kund är viktig. Till skillnad från många andra aktörer i branschen satsar de vid sidan om sitt stora hantverkskunnande även på relationen till kunden. Det här är företaget som alltid svarar i telefon och garanterar svar på alla frågor. Och det verkar upp­skattas! Det senaste året har Creonovus expanderat från 12 till 21 medarbetare och de sysslar med allt från byggnation av villor i trä och sten till om- och till­byggnationer, takrenoveringar och andra spännande projekt som exempelvis bastuflottar.
    – Det som gör att vi sticker ut som byggföretag är att vi fokuserar på den färdiga produkten och tänker kreativt. Inom byggbranschen är det lätt att fastna i det snäva perspektivet och inte se det som är viktigast för kunden. Som besluten kring design, färg och form. Vi vill leverera och vara ett bollplank även vid dessa moment.

Ett viktigt avstamp är den första kontakten med kunden. Vid dessa tillfällen är det viktigt för Creonovus att skaffa sig en första bild av uppdragsgivaren och ta reda på hur de kan hjälpa till. De flesta av företagets kunder är personer som vill och har råd att lägga lite extra på sitt hem utan att det nödvändigtvis tangerar det extravaganta.
    – Vi sätter oss alltid in i projektet innan vi tackar ja.
    Det känns viktigt att vi bara tar de uppdrag där vi tror oss kunna leverera något riktigt bra. Ett plus är om kunden har en budget som vi kan utgå från. Då är det möjligt att prioritera de moment som är absolut nödvändiga och göra det bästa av resten, säger Niclas Arnheim.

För honom är det viktigaste målet att bygga goda relationer till sina kunder. Allt handlar om att lämna ett bra resultat efter sig, som han själv kan vara stolt över.
    – Vi vill helt enkelt ge det kunden hade tänkt sig – och lite till.

2013-12-28
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies