EM_Onskakokoform_02
3-5 min lästid

Hitta Din Köksinspiration hos Önska Kök & Form på Väla Köpcentrum

Vi har besökt Önska Kök & Form på Väla, en köksbutik som lovar mer än bara ett bra inköp. Magnus Nilsson, butikschef med en livslång kärlek för detaljhandel, har förvandlat detta familjeägda företag till en destination där kunder inte bara kommer för att shoppa utan för att uppleva, känna sig välkomna och få ovärderliga råd.

Sedan Magnus tog över butiken 2018 har han och hans medarbetare skapat en atmosfär som kombinerar personlig service med ett omsorgsfullt utvalt sortiment, vilket förtjänat dem titeln Årets Önska Butik 2023. 


- Jag kände att här går det att göra något riktigt bra, säger Magnus om sitt första intryck av butiken.


Från dröm till verklighet


Magnus Nilssons väg till att bli ägare av Önska Kök & Form är en berättelse om familjeband, passion och en oväntad karriärsväg. Med en far som drev en liknande butik och ett tidigt jobb inom ICA, tycktes Magnus framtid vara utstakad inom detaljhandeln. Men det var först efter år som säljchef på Fazer och säljare på Sagaform som drömmen om en egen butik tog form. 


- Den här butiken var en av dem som jag besökte mest genom jobbet, och det väckte en dröm hos mig, berättar Magnus.

En butik som sticker ut


Önska Kök & Form sticker ut från mängden genom att erbjuda en mer personlig shoppingupplevelse. Att skapa en känsla av gemenskap och tillhörighet har blivit en naturlig del av Önska Kök & Forms dagliga verksamhet. Med fem anställda, som alla får utbildning direkt från leverantörerna, säkerställer butiken att varje kundmöte är informativt och personligt. 


- Vi vill att våra kunder ska känna sig sedda, att de ska få en bra helhetsupplevelse och en härlig miljö att komma in i. Då blir det ett större mervärde för kunderna i slutändan, säger Magnus.


Genom att kombinera ett handplockat sortiment med den personliga touchen har Önska Kök & Form lockat trogen kundkrets i alla åldrar. Magnus betonar vikten av att hålla butiken välorganiserad och inbjudande, där kunder kan hitta allt från den perfekta gåvan till den nödvändiga köksutrustningen.


Framtidens affärsfilosofi


Trots utmaningarna med att ligga i ett stort köpcentrum har Önska Kök & Form lyckats behålla en stark bas av stamkunder, tack vare dess unika tillvägagångssätt och höga servicenivå. 


- Var optimistisk. Om du har en idé, så ha den alltid som grundpelare. Det är viktigt att våga satsa, uppmanar Magnus avslutningsvis. 


Önska Kök & Form på Väla är mer än bara en butik där kärlek för köksprodukter och engagemang för kundservice möts. Med Magnus Nilsson i ledningen har butiken inte bara blivit en favorit bland lokala kunder utan också ett exempel på hur traditionella värderingar kan förena sig med modern detaljhandel för att skapa något personligt.

 

2024-05-27
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies