EM_02
EM_01
EM_05
EM_06
EM_07
EM_02
EM_01
EM_05
EM_06
EM_07
3 min lästid

Hög kunskap och fin service hos köksbutiken Kvik Sisjön

Med kundservice utöver det vanliga, ett stort engagemang och bred kunskap ger Kvik Sisjön sina kunder en komplett helhetslösning för deras nya kök.

Hos Kvik Sisjön råder en hög kundservice och välkomnande känsla. Här möts man av engagerade och kunniga säljare, som är med från rådgivning och behovsanalys tills köket står klart.


– Våra säljare är otroligt engagerade och värnar om kunderna, säger Paula Eliason Störner som tillsammans med sin man Lars driver butiken.


Paula och Lars som är relativt nya ägare blev snabbt intresserade när de såg att butiken var till salu.


– Vi gillade konceptet och hade själva köpt Kviks kök till vår sommarstuga. Vi hade därmed lite kontakt med den förra ägaren och efter att ha pratat med honom fick vi mersmak och beslutade oss för att bli franchisetagare till Kvik, berättar Lars.

 



Hembesök och videomöten

I köksbutiken i Sisjön kan besökaren ta del av olika kökskoncept och få inspiration men för den som inte vill eller har möjlighet att besöka butiken fysiskt finns fler alternativ.


– Vi kan både göra hembesök och hålla videomöten med kunderna. Jag har varit ute på mycket kundbesök och många kunder vill att vi ska se hur de bor, men det brukar också leda till att kunderna besöker vår butik för att se hur produkterna ser ut på plats, säger Paula.


Både Paula och Lars brinner för kundservice och tycker att det är otroligt kul att de och deras anställda kan hjälpa kunderna med en helhetslösning för deras nya kök.


– Det är det som gör det så roligt, att vi kan hjälpa kunderna hela vägen, från ax till limpa. Vi är dessutom en fullsortimentsleverantör, då vi har både skåp och luckor men även vitvaror och kringprodukter, säger Lars.


För montering av köken samarbetar de med externa snickare som de för ett nära samarbete med.


– Vi får dagligen återkoppling från kunderna på hur bra det fungerar när ”våra” snickare varit där, säger Lars.




Starkt miljöarbete

Utbudet i butiken är stort och det danska varumärket är inte sent med att uppdatera sina kollektioner. Företaget arbetar också målmedvetet för att nå tuffa miljömål, vilket känns helt rätt i tiden. Bland annat är KVIK det första köksföretaget som arbetar med återvunnen MDF.


– Vi är väldigt stolta över den danska designen och det händer ofta något nytt. Både sådant man fysiskt kan se och ta på men även inom den tekniska utvecklingen, säger Lars.


Trots att Paula och Lars nyligen tog över butiken har de redan planer för framtiden.


– Vi har ett mål att växa och bli mer tillgängliga genom nya öppettider, fler hembesök och videomöten, där kundernas behov styr. Inom kort kommer vi också att börja jobba mer aktivt med B2B/företag och då framför allt mot mindre och medelstora fastighetsägare, avslutar Paula.




2022-01-06
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies