Sure Hotel by Best Western Focus ligger centralt i Örnsköldsvik. Hotellet ägs och drivs av paret Niclas Flarke och Tanja Boman.
– Jag har varit ägare av Sure Hotel sedan 2016. Det är fantastiskt roligt och det bästa jag har gjort i hela mitt yrkesverksamma liv, säger Niclas.
Han har Tanja Boman vid sin sida, som är personalansvarig och med lika stark passion och brinnande engagemang välkomnar gäster till hotellet.
Best Western inkluderar cirka 150 olika hotell runt om i Skandinavien som alla drivs av oberoende ägare och lokala entreprenörer. Utspritt över världen finns Best Western representerade på cirka 4 000 olika ställen.
Best Western Rewards är ett prisbelönt lojalitetsprogram som ger medlemmarna poäng som kan användas på anslutna hotell över hela världen. Poängen gäller för evigt när du väl har samlat på dig dem och de kan aldrig frysa inne på grund av att månader eller år går.
– Det är ett väldigt generöst lojalitetsprogram, säger Niclas. Häromdagen hade vi en gäst här som använt sina poäng för boende på ett hotell i Edinburgh i Skottland.
Hotellets lobby är nyrenoverad och det är en varm välkomnande reception som möter gästerna. Det finns 36 rum på hotellet med tv, wifi, sängar och bäddar i olika storlekar samt en underbar utsikt över staden. Det är personligt inrett och en van Best Western-gäst ska känna sig hemma i miljön.
– Gästerna ska känna igen sig i att de är på ett Best Western-hotell, säger Tanja. Det är en kvalitetsstämpel vi vill ge. Tillsammans med den service vi erbjuder. Våra gäster har också tillgång till ett gym med löpband, cyklar, fria vikter och stretchyta. Även det ligger högt i huset med utsikt över staden. Vår relaxavdelning med bubbelbad och bastu är också omtyckt av gäster som behöver koppla av och varva ned.
Niclas och Tanja är tacksamma för en öppen dialog med gästerna och uppmuntrar gästerna till att komma till dem om de har andra önskemål eller synpunkter.
– Det kan hända att vi kan läsa i en recension att någon fått sova i en för mjuk säng. Det är sådant vi så enkelt skulle kunna ordna om våra gäster bara säger till. Vi vill att våra gäster ska må bra och ha det bra här. Vi finns här för dem och ställer upp på det vi kan ordna. Att byta rum för att få en säng som passar bättre är något som kan vara enkelt att erbjuda så till vida inte hotellet är fullbokat.
Paret ser en fördel i att tillhöra en amerikansk kedja som har ett upplägg som gör att de blir stärkta i sin verksamhet med att den ekonomi som är involverad i verksamheten stannar i Sverige, pengar som blir kvar i kommunen och staden, förklarar Niclas.
– Vi vill bli accepterade av gästerna och invånarna som ett lokalägt alternativ till de stora drakarna. Vi har ett toppenfint hotell och ett härligt läge. Hotellet uppgraderas kontinuerligt. Relaxavdelningen var vår första prio. Efter det har vi gjort en ännu mer välkomnande lobby och nu har vi tagit tag i alla hotellrummen. Nöjda gäster är A och O för oss.