Dela artikel

Limousinservice där resan inte bara är målet

Att åka limousine kan vara så mycket mer än bara en transport, det menar Marina Davidsson som äger och driver MD Limousine Service i Stockholm. Vill man umgås med sina vänner i en annorlunda miljö kan en limousintur vara ett alternativ och det behöver inte vara dyrt för att uppleva stil och elegans.

– Under resans gång kan man hålla affärsmöte eller arrangera konferens, vilket kan vara en lysande idé för företag som prioriterar effektivitet i sitt affärsresande. Man får en känsla att åka tåg på vägen, ler Marina.


Företaget har tre målgrupper – affärsresenärer, turister och evenemang. Just nu är målgruppen 25–30 år i fokus för att skapa en trend att åka limousine. Företagskunder som Scania, Astra Zeneca, rese- och eventarrangörer samt transfers till och från Arlanda hör annars till vanliga uppdrag. Men då sker resorna vanligtvis i svarta, diskreta premiumbilar.
– Dessa bilar erbjuder vi även till privata kunder som vill ha högre standard på persontransport och chaufförservice. Limousiner är fortfarande vanligast vid evenemang som bröllop, möhippor, svensexor och andra högtidsresor.


Turismverksamheten är till stor del inriktad på ryska Stockholmsbesökare.
– Då erbjuder vi ofta helhetslösningar, med guidade turer, tolkar och hotell. Inte bara en transfer till och från flygplatsen. Vi samarbetar med andra för att kunna hjälpa kunden på alla sätt. På vår hemsida kan man läsa både på svenska, engelska och ryska, förklarar Marina.
Guidade turer i sällskap om cirka fyra till åtta personer brukar mestadels genomföras i minibussar.
– Men det behöver inte bli så mycket dyrare att åka limousine, säger Marina.
Idéerna är många och hon skapar gärna helhetslösningar där företagets bilar ingår i ett större arrangemang.

– Vi har samarbeten med Fashion Room. När kunderna handlat för en viss summa får de ett presentkort på en limousintur med oss i Stockholm. Det finns så mycket mer kring möjligheterna att utveckla verksamheten.


 Foto: Karin Schulz

2014-04-11