145063-eva-lenasHemtjanst
Dela artikel

Liten verksamhet skapar hemtjänst med kontinuitet

För Eva-Lena Sundén, som driver självbetitlade Eva-Lenas Hemtjänst & Service, är värdegrunden för företaget klar. ”Att jag själv är ute och arbetar mot kund tycker jag är viktigt. Ledningen ska inte bara sitta inne på ett kontor”, säger hon.

Hemtjänstföretaget Eva-Lenas Hemtjänst & Service verkar i Sundbybergs kommun. Efter att ha varit med och drivit ett större hemtjänstföretag på annan ort, driver Eva-Lena i dagsläget sin nya verksamhet, där hon även själv arbetar aktivt ute mot kund tillsammans med sina anställda. Eva-Lena menar att det är viktigt att kunderna får en bra kontinuitet och trygg omsorg som är anpassad efter deras behov och önskemål.
   – Hur skulle du vilja ha det om någon från hemtjänsten kom hem till dig? Skulle du känna dig bekväm med att bli hjälpt av 30 olika personer? Knappast! Kontinuitet är kvalitet och därför arbetar vi i små arbetsgrupper på Eva-Lenas Hemtjänst & Service. Det är enormt viktig för att vi ska kunna tillgodose våra kunders behov på allra bästa sätt, poängterar Eva-Lena.

I och med att verksamheten är nystartad delar hon och en av hennes anställda sina tider mellan att sköta det administrativa på kontoret och att vara ute hos kunderna. Att Eva-Lena som verksamhetsansvarig också är ute och arbetar mot kund ser hon bara som positivt.
   – För mig är det en självklarhet. Ledningen ska inte bara sitta inne på ett kontor. Tyvärr drivs många företag på det sättet i dag. Man får aldrig glömma hur viktigt det är att alla medarbetare inom ett företag samarbetar och strävar mot samma mål. För att säkerställa att min vision gällande hemtjänst med god kvalitet efterföljs vill jag också vara delaktig i arbetet ute hos kunderna. Jag kan på så vis enkelt bilda mig en uppfattning om vilka behov kunderna och mina medarbetare har, säger Eva-Lena.

Även om hon vill se sitt företag växa i framtiden vill hon behålla dagens upplägg.
   – Visionen är självklart att vi ska bli större. Men jag vill ändå ha kvar känslan av det lilla företaget där alla samarbetar med varandra och har kundens bästa i fokus. Det tror jag på och jag har stora förväntningar på framtiden.

2014-09-12
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies