EM_herrljunga-maleri_02EM_herrljunga-maleri_05EM_herrljunga-maleri_01

Måleritjänster med kvalitet och kundfokus

Med stort kundfokus, kvalitet och noggrannhet förser Herrljunga Måleri sina kunder med ett brett spann av tjänster inom måleri. Då de har stor erfarenhet av yrket och även har kunskap av dekorationsmåleri och det äldre hantverket, som är ett bra sätt för att kunna bevara den tidstypiska karaktären i ett hem eller en byggnad.

Med lång erfarenhet av måleribranschen startade Tobias Olsson Herrljunga Måleri för drygt tre år sedan. Intresset för måleri har minst sagt funnits med länge. Efter att han hade gått bygglinjen, med inriktning på måleri i gymnasiet, har han varit anställd på flera olika företag, där han även arbetat i Norge. Han fick erfarenhet från såväl mindre uppdrag hos privatkunder som målare på större byggen. 


De tre sista åren innan Tobias startade Herrljunga Måleri var han anställd på en byggfirma och fick ta hand om målerihantverket i företaget. 


– Det gjorde att jag skapade mig en kundkrets. Det växte snabbt så vi blev snart fler anställda och fick också allt större jobb. Ägaren kände så småningom att han helt ville inrikta sig på bygg och snickeri och jag övergick då till att starta eget företag. Jag funderade en månad på om jag skulle fortsätta som egen eller söka nytt jobb och kom fram till att det var intressant och passade mig bra att ha eget företag så jag ville fortsätta med det, säger Tobias. 




Dekorativt måleri 

Herrljunga Måleri erbjuder kunderna ett brett spann av tjänster, både in- och utvändig målning. 


– Våra uppdrag kan bestå av alltifrån att renovera ett sovrum eller måla en trappa till att måla huset utvändigt, säger Tobias. 


De har även expertis inom det lite äldre hantverket. 


– Vi målar dekorativa inslag med linoljefärg och utför bland annat även fönsterrenoveringar. 


– Jag har dessutom anställt en jätteduktig tjej som jobbat mycket med dekorativ målning. Hon gör jobb som ingen annan. Just nu försöker jag söka tillfällen att bredda företagets styrka genom fler uppdrag inom dekorationsmåleri, eftersom det är vad denna tjejen är bäst på.




Herrljunga Måleris kunder består av både företag och privatpersoner och även en hel del föreningar. 


De jobbar främst lokalt, inom en femmilsradie, då detta är smidigt för både Tobias och hans anställda. Storleken på jobben varierar och kan sträcka sig alltifrån en vecka till uppåt tre månader. Under de här åren har jobben inkommit i en jämn takt med en ökning under sommarmånaderna. 




”Vi erbjuder  praktik och extrajobb till skolungdomar och de är verkligen drivna och duktiga”




– Då ökar vi personalstyrkan med några sommarjobbare och hyr även in personal. Det är kul att det ökar under sommaren, då det är en rolig årstid att jobba på. Vi erbjuder även praktik och extrajobb till skolungdomar och de är verkligen drivna och duktiga, så det är kul att kunna erbjuda dem jobb och ta vara på de möjligheterna, menar Tobias. 


Kvalitet och utveckling 

För Tobias är det viktigt att alltid sätta kunden i fokus och se till att hålla den deadline som utlovats. 


– Jag vill att kunden ska uppleva att det går lätt och smidigt när vi utför ett jobb och att alla hantverkare som ingår i projektet samarbetar. 


I framtiden ser Tobias att han vill behålla ungefär samma storlek på företaget och att de ska fortsätta jobba efter kvalitet och även utveckla sina kunskaper. 


– Vi ska hela tiden utvecklas och bli skarpare på det vi gör och även se till att alla blir färdigutbildade, då vi idag har några lärlingar i företaget.  Dessutom kommer vi att rikta in oss på kompetensutveckling. Även om alla är jätteduktiga finns det alltid lite att spela på som gör oss ännu bättre, avslutar Tobias.

Läs mer...

2021-04-01

EM_blekinge-snickeri-kakel_01

Blekinge Snickeri & Kakel är specialister inom våtrum

Artikel Blekinge Snickeri & Kakel AB har en stor bredd och gedigen erfarenhet av branschen och dessutom har de specialistkompetens inom våtrum. Företaget genomsyras av många mjuka värden där nöjda kunder och ett...
5 orsaker att satsa pa° ett a¨rendehanteringssystem fo¨ r er kundservice

5 anledningar att satsa på ett ärendehanteringssystem för er kundservice

Artikel I de största organisationerna finns ofta ordentligt med verktygsstöd för att hantera de stora volymerna av frågor till kundservice. Men även den mindre organisationen kan dra nytta av fördelarna med ett...
    • Herrljunga Måleri

    _Skincity-pressbild

    Eldsjälen bakom skönhetsimperiet

    Professionell hudvård online

    6

    Löwengrip

    Från bloggare till influencer och superentreprenör. En 14 år lång resa som fostrat en kvinnlig entreprenör med en enormt stark förankran i samtid och samverkan. Nu med det nya varumärket Löwengrip.

    __MG_9672

    Från förort till finrum

    Bröderna Güven driver stans bästa krogar

    Arkiv

    © 2021, Enterprise Magazine