Dela artikel

Öka din försäljning via sök!

Det har aldrig varit viktigare att synas på Google! ”Det är där era presumtiva kunder hittar information om er, information som även kan vara negativ”, säger Adtraction Visits vd Leif Grenevall.

Trots att Google är en så oerhört viktig försäljningskanal, förstår inte många företag hur de ska göra för att synas bättre och få merförsäljning via denna kanal.
   – Det är enklare att köpa en tidningsannons, men det finns ingen möjlighet att utvärdera resultatet på samma sätt som via digital marknadsföring, säger Leif Grenevall.

Genom att optimera innehållet på webbplatsen kan man attrahera nya besökare, som via Google söker information eller produkter inom ett visst område. Det vanliga begreppet för detta är sökmotoroptimering, SEO. Något som många ännu inte riktigt förstår potentialen i. Begreppet förenklas ofta till att handla om att optimera innehåll – text, titlar och rubriker. Men det räcker inte med det. Google ändrade sina algoritmer mer än 800 gånger under det senaste året och tittar på hundratals faktorer för att avgöra om en sida är bra eller inte.
   – Vi vill hjälpa våra kunder att förstå hur viktigt det är att prioritera detta och lära dem att använda sig av statistik för att verifiera sin marknadsföringskanal.

Adtraction Visits erfarna SEO-konsulter skapar de bästa förutsättningarna för att företag ska lyckas på nätet. Deras hemsidor görs kompatibla med Google, vilket förbättrar innehållsupplevelsen för besökaren och hjälper till med annonsering. Förr handlade SEO mest om att skriva sökord på webbplatsen enligt Grenevall.
   – I dag gör man inte så. Begreppet har blivit en vital del av den digitala marknadsföringen och måste hanteras prioriterat. Ska ni lyckas på nätet krävs ett långsiktigt, strategiskt och transparant arbete. Om ni jobbar så tillsammans med oss kommer ni oavsett er nisch att synas bättre än era konkurrenter.

2014-10-31