Löwengrip
Från bloggare till influencer och superentreprenör. En resa som fostrat en kvinnlig entreprenör med en enormt stark förankran...
Skärgårdshotellet i Nynäshamn har ett stycke skärgård alldeles runt knuten. Hotellets marina känsla fångar upp havet utanför och det som erbjuds i matväg har lokal förankring. För ägarduon Marita Andersson med make är det en livsstil snarare än ett yrke att varje dag kunna erbjuda sina gäster en service som är skräddarsydd efter deras önskemål.
– Eftersom vi är ett relativt litet hotell med totalt 140 bäddar och ett konferensrum som kan ta 90 personer som mest kan vi erbjuda stor flexibilitet, säger Marita.
Till konferensgästen skräddarsyr Skärgårdshotellet ofta paketlösningar med aktiviteter, mat och boende efter behov. Varför inte boka in en chokladprovning med en av Nobelfestens chokladleverantörer? Eller inta en måltid med skaldjur som fiskats upp utanför dörren?
– Vi har bra priser. Är man som kund prismedveten och vill få mycket för pengarna ska man se efter vad vi kan erbjuda, säger Marita.
Det märks tydigt att hon brinner för sitt skärgårdshotell. Huset har sedan decennier huserat en hotellverksamhet men sedan Marita och hennes make tog över verksamheten 2006 har konceptet lyfts till nya höjder. Nyligen blev de utsedda till Årets företagare i Nynäshamn.
– Inte minst satsade vi på en rejäl renovering utvändigt och nyinredde matsalen. Nu är det här är en plats som alla verkar trivas på. I klientelet har vi allt från rockstjärnor till norska turistgrupper på sin väg till Gotland – och några kärlekspar så klart!
Sponsrade artiklar
Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.