Puustelli har kök för alla
På Puustelli kök i Södertälje sätts kundservicen i främsta rummet. Här hittas allt under samma tak, teamet sköter alltifrån designen av köket till leveranser och montering av kompletta kök med snickerier, vitvaror och bänkskivor.
Puustelli är kökstillverkaren från Finland där fokus ligger på att allting ska vara så enkelt för kunden som möjligt.
– När en kund beställer ett kök från Puustelli ingår i princip allting, berättar Zoltan Kalbori som driver två Puustelli-butiker, en i Södertälje och en i Kungens Kurva.
Puustelli, som funnits i branschen ända sedan 1920, genomför kostnadsfria hembesök för att mäta kundens kök. Köksinredaren åker sedan tillbaka till sitt kontor för att designa och rita upp det nya köket i ett Cad-program, efter kundens önskemål.
Rensar gammalt och monterar nytt
Vid köksrenoveringen tar Puustelli hand om utrivningen av det gamla köket som körs till närmsta återvinning. Sedan sker monteringen av det nya högkvalitativa köket, såväl som beställning och montering av vitvaror. Som ett extra plus levereras vitvaror och bänkskivor samtidigt med köken för att spara tid och skona miljön.
– Vi har hand om helheten om kunden önskar det, för att på så sätt säkra en hög kvalitet från början till slut. Köken är hållbara och tål slitage, vi har trettio års funktionsgaranti på lådor och gångjärn, säger Zoltan Kalbori.
Den totala leveranstiden för köken är fyra veckor. Själva renoveringen från utrivning till färdigt kök beräknas till cirka 2–4 veckor beroende på hur mycket som skall göras. Hos Puustelli har kunderna ytterligare en trygghet, de behöver inte lägga någon som helst handpenning på köket.
– Det kommer en faktura efter att köket är levererat, med trettio dagar till betalning. Då kan du själv välja om du vill betala direkt eller via finansiering, som vi hjälper till att ordna.
Kök för alla plånböcker
Puustelli har under årens lopp vuxit till Finlands mest köpta köksmärke enligt en RTS-undersökning, och kan erbjuda kök för alla, oavsett stil eller plånbok. Hembesöken är gratis, vilket också är en trygghet för kunderna. En stor del av framgången handlar om kundservicen, något Zoltan har anammat.
– Man behöver aldrig tveka att kontakta oss vid frågor. Innan du kan bestämma dig är det viktigt att du är nöjd med planeringen, trygg med din inredare och självklart priset. Alla prioriterar olika saker. Lägg pengarna på det du känner är viktigt för just dig. Vi går alltid noggrant igenom allting med varje kund.
2014-11-18
Dela artikel