184036 R2

Lita på Relita – dygnet runt

Geografiskt nära, nationellt täckande, erfaren och specialiserad personal, omfattande resurser och snabbt tillgängliga, dygnet runt. Relita har en tjänste-meny på 61 punkter.

Relita Industri och Skadeservice AB, grundades 1996, omsätter 900 mkr och har 750 anställda.
Med fyra starka affärsområden: skadeservice, industriservice, fastighetsjour, riv & håltagning tar sig Relita an allt inom sanering, fastighets- och skadeservice. Företaget har expanderat kontinuerligt genom åren och nyförvärv utav flertal bolag har ytterligare stärkt positionen på marknaden och Relita är idag Sveriges största företag inom sin bransch. Sedan 2015 ingår företaget i Recover Nordic Group, vilket gör dem starka i hela Norden.


– Vi samarbetar med fastighetsbolag, försäkringsbolag, industriföretag, bostadsrättsföreningar, kommuner och offentliga myndigheter och tar oss även an uppdrag från privatpersoner, berättar Patrik Viksten, VD på Relita. Inom ”Skadeservice” tar vi hand om avfuktning, saneringar som asbest, radon, mögel och klotter samt vatten-, brand- och miljöskador, bland annat oljeutsläpp. Vi erbjuder också selektiv rivning och har en egen avdelning som är specialiserad på utredningar i ”sjuka hus” och inomhusmiljö. ”Industriservice”, består främst av lastbilsburna tjänster. Där ingår bland annat slamsugning, spolning av markledningar, avloppsrensning, torrsugning och ADR-transporter.


184036 R1


– Vi har intelligent och modern rörinspektionsutrustning som är utvecklad för effektiv service av ledningsnät i mark och fastigheter, säger Patrik. Vi tömmer även fastighetsägares enskilda avlopp och levererar slamsugning och högtrycksspolning till kommuner.


Relita är verksamt från Dalarna/Gästrikland, hela Mälardalen samt i Göteborgsregionen.


– Vi är geografiskt nära och nationellt täckande. Vi vill vara där våra kunder är. Vår servicegrad är ypperlig och som kund ska du kunna ringa oss när som helst på dygnet, förklarar Patrik. Vi har jourverksamhet dygnet runt eftersom ingen kan veta när skadan eller olyckan är framme. Hela företaget styrs av Relita-andan – kunden är i fokus oavsett vilken tid på dygnet.


– Relita har alltid kännetecknats av en stark framåtanda och har vuxit genom att ta sig an det kunderna efterfrågat – och vunnit kundernas förtroende, säger Patrik.

2018-09-27
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies