202044_03
202044_01
202044_02
202044_04
202044_05
202044_03
202044_01
202044_02
202044_04
202044_05

Specialister på altanbyggen

Med bred erfarenhet utför J.Roskvist Byggnads AB flera olika snickeriarbeten åt främst företagskunder men också privatpersoner. Här utför man varje jobb med stor noggrannhet och ser alltid till kundens bästa och värnar om personalen. – En god investering i företaget är att göra det lilla extra så kunden blir nöjd, även om man inte alltid kan ta betalt för det. Det viktigaste är att jobben går ihop och att de anställda mår bra, säger Johan Roskvist.

J.Roskvist Byggnads AB i Örkelljunga utför många olika slags uppdrag som att renovera och bygga kök och badrum, bygga nyproduktioner och tillbyggnader men också många altaner.

    – Vi utför ett brett spann av tjänster inom snickeriarbeten men vi har blivit något av specialister på just altaner, säger Johan Roskvist.

    Johan gick en vuxenlärlingsutbildning och blev sedan anställd som snickare men kände efter en tid att han ville bli egen och kunna styra själv. Efter fem år startade han en enskild firma som han fyra år senare ombildade till aktiebolag.

    J.Roskvist Byggnads har idag fyra anställda och jobbar nästan uteslutande mot företagskunder, något som till en början skedde av ren händelse och sedan fortsatt på grund av deras stora kundnöjdhet.

    – Vi kom in på ett bananskal, sedan har ryktet gått. Vi har under åren gjort lite reklam för oss och för mig är den bästa reklamen mun till mun. Så har jag byggt upp företaget och vi fortsätter att växa. Det ger mig en morot att driva vidare och att ge 110 procent.


Johan förklarar att det finns flera utmaningar i branschen men att det handlar om att möta dem på bästa sätt.

    – När vi ska bygga en altan eller uteplats händer det att kunden har specifika önskemål men det kanske rent tekniskt inte är genomförbart. Då får vi diskutera med kunden och försöka hitta en lösning som fungerar. Vi lämnar alltid 2 års garanti på materialet och 5 år på arbetet. Kan vi inte bygga på ett hållbart sätt, får vi friskriva oss från det så vi rent juridiskt är på banan. Det viktigaste är att man har en rak och ärlig dialog med kunden. Vi är också noga med att redovisa våra timmar och vad vi gjort och komplettera det med materialfakturor så att de ser vad de betalar för.

    En annan utmaning i yrket är tiden. Det är inte sällan som stora företagskunder har ett pressat tidsschema, som innebär att Johan och hans anställda måste leverera i tid.

    – Ibland blir det många övertidstimmar men mitt mål är att alltid leverera ett perfekt jobb i rätt tid till slutkunden. Vi gör det lilla extra och utför jobbet på samma sätt som vi skulle ha gjort det i vårt eget hem.

    Johan och hans anställda jobbar aktivt för att alltid hitta bra lösningar, utan att tumma på kvaliteten.

    – Vi har ett nytänkande när det kommer till material som kanske kostar mer men i gengäld sparar det tid, vilket i slutändan blir billigare för slutkunden. Det är en investering vi gör i företaget. Dels gynnar det personalen, då de får bra saker och verktyg att jobba med och dels gynnar det också mig, då jag har glad personal.

    Johans vision är att företaget ska ha vuxit med några fler anställda inom några år, vilket han ser som möjligt då hans kunder är stora på marknaden och har många projekt på gång just nu.

2020-07-10
Dela artikel

J.Roskvist Byggnads AB

Tel | 0704 237391

Harbäckshult 392
286 91 Örkelljunga

banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies