172079 UH3
172079 UH2
172079 UH3
172079 UH2

Sätt guldkant på vardagen

Att ha det rent och snyggt hemma eller på företaget är något de allra flesta uppskattar. Men ibland är fritiden dyrbar, arbetsmiljön viktig eller så räcker inte orken längre. Med hjälp av Ullas hemtjänstservice i Skellefteå kan du få det skinande rent utan att lyfta ett finger.

Tjänsterna är flexibla och anpassningsbara. Nya kunder erbjuds ett gratis hembesök, där man tillsammans går genom kundens behov och egna önskemål - vad som ska städas och när.


– Om kunden är hemma under tiden vi utför arbetet och vill ha hjälp med annat än det vi kommit överens om, hjälper vi gärna till, berättar Runar Furtenbach, som driver företaget.


Ullas hemtjänstservice startades 1999 av Runars mor Ulla. Under sitt tidigare arbete som enhetschef inom äldreomsorgen upptäckte hon ett ökat behov av städning hemma hos pensionärer då kommunen minskade sina tjänster på området.


Runar menar att städning hemma hos äldre inte alltid handlar om enbart städning utan fyller även en social funktion.


– Många äldre kunder uppskattar sällskapet, inte sällan avslutas städhjälpen med kaffe och en pratstund, säger han.


Idag har företaget vuxit och förutom hushållsnära städtjänster till privatpersoner utförs även kontorsstädning på ett antal företag i Skellefteå. Sedan starten har man också märkt att allt fler yngre kunder hör av sig.

 

– Med heltidsjobb och barn vill många hellre lägga den knappa fritiden på att umgås med familjen. Intresset för städtjänster har också växt mycket sedan rutavdraget kom, nu har fler råd att anlita för den typen av tjänster. I samma veva har nog tröskeln för att anlita städhjälp blivit lägre, det var nog mer tabubelagt förr, säger Runar.


172079 UH1


Eftersom städningen utförs i kundernas hem är trygghet något som Ullas hemtjänstervice lägger stort focus på. Att första gången släppa in en okänd person i sitt hem kan upplevas obekvämt.


– Vi är noga med att det ska vara en och samma person som kommer och städar. På så sätt kan kunden känna trygghet i att de vet vem som dyker upp. Sedan är det viktigt att personkemin funkar mellan kund och personal, gör den inte det får man byta, säger Runar.


Han fortsätter:


Viktigt att tillägga är också att vi har fantastisk personal. Utan det bra samarbete som vi har, där alla hjälps åt att bidra, skulle det inte fungera.


Med tanke naturen men även på personalens arbetsmiljö har Ullas hemtjänstservice börjat använda helt miljövänliga och nedbrytbara rengöringsmedel vid till exempel utstädningar och på företagsstäd. Vi har så otroligt mycket kemikalier runt omkring oss och det känns väldigt bra att kunna bidra med det, avslutar Runar.

2017-04-03
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies