142015W-team8

Unika lösningar för kundens bästa

I elva år har Benny Fjällner och hans kollegor på Team8 hjälpt företag med telefonilösningar. Det innovativa företaget arbetar som återförsäljare av marknadens hetaste produkter, men har även tagit fram ett eget inventariesystem, som gör dem unika på marknaden.

Anledningen till att Benny Fjällner och hans partner grundade Team8 tillsammans var att de ville hjälpa svenska företag att bli mer konkurrenskraftiga genom de absolut bästa, skräddarsydda telefonilösningarna. Affärerna blomstrar än i dag, Team8 har starka och stabila relationer med alla sina kunder.
   – Våra minsta kunder är enmansföretag och vår största kund har 3 500 mobilanvändare. Vi sätter inga gränser på hur stort eller litet företaget måste vara för att vi ska kunna hjälpa dem. Omkring tusen företag köper våra tjänster för tillfället, säger Fjällner.

Framgångsfaktorn är given
Att Team8 går bra är inte så konstigt. Företaget fungerar som återförsäljare av marknadens bästa hård- och mjukvara, som mobiltelefoner och telefonväxelsystem. Arbetssättet skiljer sig avsevärt från konkurrenternas.
   – Vi fokuserar på service och support. Många företag i vår bransch fokuserar på försäljningen och snabba affärer. Det finns mycket lurendrejeri där ute. Vår roll är att guida kunden in i rätt lösning, säger grundaren.

Unika på marknaden
Team8 har ytterligare en sak som gör företaget unikt på marknaden.
   – Vi har skapat ett inventariesystem som heter Team8 Företagsportal, där våra kunder kan kontrollera sin telefoni. Det gäller hårdvara som telefoner, tillbehör och mycket annat.

I systemet har kunden kontroll på abonnemang oavsett operatör. Det är en portal som ger kunden bättre kostnadskontroll.
   – Vilket i sin tur leder till kostnadsbesparingar. Det är en unik produkt som vi själva har skapat. Ingen har ett lika avancerat system som Team8.

Inventariesystemet har funnits i sex år och snart ska nya, unika tjänster lanseras av Team8. För Benny Fjällner är drivkraften inte att tjäna pengar, utan att få hjälpa kunderna.
   – Det fina i det hela är när man får kvittens på att jobbet har utförts galant.

2014-11-17
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies