EM_My Beuty Clinic_03
EM_My Beuty Clinic_06
EM_My Beuty Clinic_08
EM_My Beuty Clinic_07
EM_My Beuty Clinic_03
EM_My Beuty Clinic_06
EM_My Beuty Clinic_08
EM_My Beuty Clinic_07
3 min lästid

Vi älskar skönhetsbehandlingar!

Skönhetsbranschen fortsätter att växa. Ny teknik banar väg för nya effektiva behandlingar och fler väljer att utbilda sig inom metoderna. MyBeauty Clinic har alltid haft legitimerad personal, de senaste behandlingsteknikerna och en utomordentligt hög servicenivå. Idag är MyBeauty Clinic en av landets snabbast växande kedja inom skönhet. Tillsammans med utbildningsportalen MyBeauty Academy har de tagit skönhetsbranschen med storm!

När Andreas Willman, som är vd och ägare för MyBeauty Clinic och MyBeauty Academy, klev in i branschen såg han möjligheterna i en bransch som var både eftersatt och oreglerad. 


– Jag var i apoteksbranschen och såg den otroligt stora efterfrågan på material till behandlingar som aldrig verkade avta. Det väckte min nyfikenhet. När jag sen fördjupade mig i hur branschen fungerar, såg hur eftersatt den var, marginalerna och vilken potential som fanns bestämde jag mig för att starta egen klinik, berättar Andreas.




Första MyBeauty Clinic öppnade i Göteborg 2016. Trots att det inte fanns krav på det, valde Andreas direkt att anställa endast sjuksköterskor, läkare och tandläkare, samt en medicinskt ansvarig läkare med kunskap inom estetiska behandlingar. De inledde samarbete med endast ledande aktörer och leverantörer inom filler och botox. Höga krav på leverantörer resulterar i säkra behandlingar med ett hållbart resultat, förklarar Andreas. Det tog inte lång tid innan bokningskalendern började fyllas upp. 


– I en tid då många andra kliniker hade dåliga hemsidor och låg trafik in, valde vi att satsa på en stark hemsida, SEO, bra pris, kompetens och en riktigt hög servicenivå. Kvinnor och män som hittade till oss, valde att bli återkommande kunder.

Oavsett om du kliver in på kliniken i Gävle, Stockholm, Halmstad eller Göteborg, bemöts du med en hög service och möjligheten att välja en skönhetsbehandling som är anpassade till dig och dina behov. Idag har MyBeauty Clinic sju enheter, varav två är franchise.




– Fokus ligger på resultatinriktad och medicinsk hudvård, föryngrande injektionsbehandlingar, hårborttagning, kemisk peeling och 3D tatueringar. Vi har behandlingsskadeförsäkring via Folksam och följer strikt ny gällande lag i branschen, som innebär att ny kund alltid får en muntlig och skriftlig konsultation 48 timmar innan behandlingen. Vi hoppas på att de nya lagarna innebär att mindre seriösa aktörer försvinner till förmån för oss aktörer som aldrig tummar på kvalitét och service! 

Bristen på rätt och kompetent folk, krävde en ny satsning som sjösattes 2017. 


Med MyBeauty Academy fick Andreas möjlighet att handplocka duktiga människor som antingen på hel- eller deltid, ville komplettera sin yrkesroll med att förfina och föryngra kvinnors och mäns hud. MyBeauty Academy har blivit en stor succé. 


– Utbildningarna vänder sig till sjuksköterskor, läkare och tandläkare som redan jobbar inom branschen eller som vill påbörja en karriär inom skönhet. Du lär dig alltifrån hur du går till väga när du behandlar dina kunder, vilka material du behöver vid behandling och hur du skapar rätt leverantörskontakter. Och du lär dig dessutom hur du driver en klinik i egen regi, säger Andreas. 




Utbildningarna är fördelade i fyra kurser, från grundkurs till en mer avancerade nivå. Efter kurs 4 finns möjligheten att bli franchisetagare till MyBeauty Clinic. I ett samarbete tillsammans med YHHS, Yrkeshögskolan för Hudvård & Spa, finns ett unikt franchisekoncept som kombinerar hudterapeuter med injektionsbehandlare. Det finns definitivt efterfrågan och utrymme för fler entreprenörer oavsett om man redan är i branschen eller om man kommer utifrån, menar Andreas.


Innan Andreas mer eller mindre ramlade in i branschen var han på väg att börja plugga igen. 


– Idag är jag väldigt tacksam över att det inte blev så. Det har varit en tuff resa men också otroligt rolig. Vi kom in i branschen med en stark marknadsplan och lyckades snabbt attrahera nya kunder som också har stannat kvar. Kombinationen av riktigt duktig, erfaren och engagerad personal samt skolan som utbildar i säkra och effektiva behandlingar, har varit en lyckträff som vi kommer att fortsätta att vidareutveckla, avslutar Andreas. 

2021-11-05
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies