Dela artikel

Hos Hangtag Agency är alla länkar starkast i kedjan!

Hangtag levererar stilfullt mode till kvinnor. I utbudet finns för närvarande tre starka varumärken: Johnny Was, Devotion Twins och Me369. Det unika med hela konceptet är onekligen styrkan till Moder Jords grundläggande kärnvärderingar. Det ska vara riktigt och äkta redan från första atomen.

Längst med vattenlinjen en vårdag när solen effektivt visar sina bästa sidor kommer ägaren av Hangtag Agency gåendes. Skimrande i sina företagsvalda märkeskläder utstrålar hon glädje, färg och positivitet. Kombinationen är komplett och välvald. Susanna Andero är ägaren som drivs av sin passion till det äkta och riktiga utan förbehåll. 


Tillsammans med Evelina Pettersson, som är modell för dagen, börjar Susanna Andero förtydliga styrkan med att följa sitt sunda förnuft. Hangtag Agency värderar människorätten, miljön och kvalitén fullt ut. Idag är det svårt att veta som kund vad som krävs för att konsumera rätt hela vägen. Generellt styr pengar ditt agerande men sällan i balans med den globala näringskedjan i alla led. Om Susanna ska kunna leva på sin passion måste alla tjäna på det och inte minst kunden i form av riktig kvalitet och innovativ stil. Utifrån dessa mål och värderingar startade hon sin verksamhet. 




De märken Hangtag Agency representerar följer samma filosofi. Det finns certifikat från varje fabrik där det görs ständiga kontroller inom humanitet och miljö. Råvaran som är bomull, siden och ull ska också produceras på odlingar under dessa rätta former. Ett team av sömmerskor, designers och konstnärer tar fram unika mönster och stilar och dessa motiv varumärkesskyddas sedan för att bli nya originella kollektioner.




”Det finns certifikat från varje fabrik där det görs ständiga kontroller inom humanitet och miljö”




Hangtag Agency säljer inte en trend. De säljer en stil! Det är långlivade plagg som är lika fina och färgstarka även efter 5–10 år. De kan ta upp tendenser av dagens trender men är unika i sin design med ett eget uttryck och ett starkt DNA. Kläderna kostar över genomsnittet, för det är vad som krävs för balanserad jämställdhet i alla led. Köp ett begränsat genomtänkt val av kläder istället för ett stort antal ”bra-att-ha”-kläder som bara tar plats i din överfulla garderob. 


Verksamheten startades upp 2004 och hon säljer inte direkt till slutkund. Kläderna levereras till utvalda butiker runtom i Skandinavien för att sedan därigenom säljas till kund. Då kan hon själv styra och kontrollera att det blir rätt från början och att hela processen fungerar perfekt i alla led. Hon är trots allt företagets enda anställde, med allt vad det innebär. 


För Susanna är det livliga färger och glada mönster som driver glädjen och glöden i företagandet. Kläderna gör kvinnan och det märks tydligt här.


Text & foto: Martin van Destru



2022-03-24