EM_Ballingslov_Projekt1_01
3 min lästid

Ballingslöv i Helsingborg: Beständig köksdesign

Niklas Clausen och Lars Möllerström är hjärnorna bakom Ballingslövs nya inriktning mot premiumkök. Med en vision om att erbjuda mer än bara kök, strävar de efter att skapa unika och hållbara köksupplevelser för sina kunder.


Kök för varje hem

Ballingslöv står för kvalitet och innovation inom köksdesign. Med sina exklusiva kvalitetskök, är Ballingslöv det självklara valet för den som söker en kombination av elegans, funktionalitet och varaktighet.


- Vi riktar oss till en annan kvalitetsgrupp än Ballingslöv normalt sett, säger Clausen. Deras butik i Helsingborg är designad för att tillgodose kunder som söker det lilla extra i sina kök.


- Vi vill erbjuda något mer än bara ett kök. Det handlar om att skapa en helhetsupplevelse för kunden, förklarar Clausen.


För Clausen och Möllerström handlar det inte bara om att sälja kök. Det handlar om att skapa en relation och en upplevelse. Varje kundprojekt hanteras med stor omsorg och engagemang, där kundens vision och behov står i centrum.


- Vårt fokus är att överträffa kundens förväntningar och skapa långsiktiga relationer, säger Möllerström. 


Kunderna uppskattar det personliga engagemanget och den höga kvaliteten på Ballingslövs produkter och tjänster. Många kunder återkommer för ytterligare projekt, vilket vittnar om en stark tillit till företaget och dess anställda.



Trendigt möter miljövänligt

Ballingslöv är inte bara ledande när det kommer till design och kvalitet, utan också inom hållbarhet. 


- Hållbarhet och miljömedvetenhet är centrala delar i vårt företag och vi försöker alltid vara uppdaterade med de senaste trenderna, säger Clausen.



Fortsätter utmana premiumsegmentet

Clausen och Möllerström har skapat en destination för köksdesign där varje detalj räknas. Tillsammans har de tagit ett steg bort från det traditionella och inriktar sig nu på en högre kvalitetsgrupp. Deras fokus ligger på att förädla Ballingslövs varumärke genom att erbjuda produkter och tjänster som utmanar standarden i premiumsegmentet.


- Vi anpassar oss till förändringar i marknaden och kundförväntningar och ser fram emot att fortsätta utveckla och specialisera våra tjänster, förklarar de.


Genom att sätta kunden i centrum, fokusera på hållbarhet och erbjuda en personlig service, har de förvandlat processen att köpa ett kök till en exklusiv upplevelse. Med Ballingslöv och Gaggenau i ryggen, fortsätter de att leda vägen för premiumkök i Sverige.




2023-12-21
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies