Dela artikel

En trygg samarbetspartner

Städar’n är ett familjeföretag som i närmare fyrtio års tid har skött om olika företagslokaler och hushåll i Örebro med omnejd. Företaget har även börjat etablera sig i Västmanlands län med Västerås som utgångspunkt. Du kan kontakta det pålitliga teamet, som mer än gärna assisterar dig med städning av hem, kontor, affärslokaler, industrier och trappuppgångar.

Sedan 1977 har Städar’n försett sina kunder i Örebro och Kumla med städtjänster. I dag drivs familjeföretaget av andra generationens företagare.
   – Det är kul att göra någonting som man verkligen kan, konstaterar ägaren Patric Lagemyr, som har lyft kunnandet till en helt ny nivå genom att expandera företaget.

Företaget utför hushållsnära tjänster som kontors-, affärs-, industri- och trappstädning på entreprenad. Städbranschen är tuff. Just nu finns det exempelvis förvånansvärt många städföretag i Örebro. Det krävs därför någonting extra för att hålla sig kvar i ledningen.
   – Det gäller att hänga med i svängarna. Från början fanns vi bara i telefonkatalogen, men nu marknadsför vi oss själva mer, förklarar marknadschef Mikael Widström.

Förutom bra marknadsföring fokuserar företaget på att anlita branschens bästa yrkesmänniskor. I dag består teamet av 25 anställda och ledningen har precis anställt ny personal till Västerås. Den låga personalomsättningen är ett kvitto på att företaget lyckas väl i sitt arbete. En nöjd personal utför som bekant alltid ett bättre jobb.
   – Vi försöker erbjuda all personal heltidstjänster, i den mån det går, och ger dem varierande uppdrag. Vi har våra beprövade knep och ser hela tiden till att fortbilda personalen inom nya städmetoder, säger Patric, som siktar högt med företaget, och ser Västeråsexpansionen som en första prövning.

   – I Örebro är vi välkända och får många jobb på rekommendation av tidigare kunder. Vår målsättning är att även etablera oss i Västerås, där vi inte är riktigt lika kända ännu, säger Mikael.

Att vara noggranna och alltid utföra ett bra jobb är viktigt för teamet. Kunderna är viktiga till den grad att Patric Lagemyr och Mikael Widström inte drar sig för att kavla upp ärmarna och själva ge sig ut på uppdrag om så krävs. Att ge sig ut i priskrig är däremot ingenting för Städar’n.
   – Ingen slår oss på kvaliteten och utförandet av jobbet, säger Mikael.

   – Vår erfarenhet är att fler kunder är beredda att betala för kvalitet. Att kapa kostnaderna är inte lösningen, utan att arbetet utförs på bästa möjliga sätt. Vi är dessutom en miljövänlig samarbetspartner, som snart blir ISO-certifierade, avslutar Patric Lagermyr.

2015-03-06