“Kunden ska bli nöjd – det är det viktigaste för mig!”, konstaterar Husni Hamdan när vi ses på verkstaden i Jordbro. Ambitionen att alltid ge kunden det lilla extra har gjort Jordbro bilskadecenter till en populär verkstad för alla som snabbt behöver laga en plåtskada eller en lackskada på sin bil i Stockholm. Men för Husni börjar historien långt tidigare.
Han började som femtonåring
Husni har nämligen arbetat med bilskador och billackering hela livet. Han började redan i hemlandet Jordanien.
“Min kusin var billackerare och jag fick börja som lärling hos honom när jag var 15 år gammal”, berättar han. “Efter sex månader tyckte han att jag var tillräckligt skicklig för att börja jobba på allvar och sedan dess har jag jobbat med det här.”

Allt inom bilskador
1999 kom Husni till Sverige. Efter att ha jobbat på några olika verkstäder, egna såväl som andras, startade han Jordbro bilskadecenter år 2010. Idag har han 15 anställda. På verkstaden i Jordbro gör man allt som man kan tänka sig som har med bilskador att göra – från plast- och fälgreparationer till bilglasbyten, plåtreparationer och hel- och dellackering.
Auktoriserad skadeverkstad
På de femton år som gått sedan starten har Husni genom hårt arbete, noggrannhet och ett tydligt kundfokus etablerat Jordbro bilskadecenter som en högt uppskattad samarbetspartner för några av Sveriges största försäkringsbolag. Man är idag auktoriserad skadeverkstad åt bland annat Trygg-Hansa, Ica Försäkring, If och Volvia. Dessutom samarbetar man med ett stort antal bilverkstäder och hyrbilsfirmor som alla litar på att Husni och hans medarbetare ska återställa skadedrabbade bilar till toppskick.

“Vi prioriterar kvalitet!”
“Vi prioriterar alltid kvalitet”, förklarar Husni. “Och vi är särskilt måna om att alltid göra jobbet så snabbt som möjligt – människor behöver ju sina bilar!”
Ja, just leveranssäkerheten i kombination med snabbheten är något som Jordbro bilskadecenters kunder ofta lyfter fram. Vanligtvis tar det bara tre till fyra arbetsdagar från inlämning till leverans.

Snabb hjälp utan krångel
Den prioriteringen hänger ihop med Husnis fokus på kundnöjdhet och kvalitet. Kunden ska känna sig sedd och väl mottagen och snabbt få kunnig hjälp.
“Det är viktigt att kunderna känner ett förtroende för oss”, konstaterar Husni avslutningsvis.
Därför bjuder jag ofta på självrisken när kunder kommer hit och har försäkring från en av våra samarbetspartners. Jag vill att kunden ska känna sig trygg med oss och få hjälpen han eller hon behöver, utan krångel!