Dela artikel 3 min lästid

Redovisningsbyrå i Uppsala med bredd och engagemang

Med ett minst sagt stort engagemang hjälper Releconomy AB sina kunder med alltifrån bokföringstjänster och rådgivning till att hjälpa utländska företag att ordna arbetstillstånd i Sverige för deras anställda. De erbjuder även engagerad rådgivning vid köp och hyra av fastigheter och lokaler.

Trots att Releconomy AB inte har funnits på marknaden mer än fem år har de blivit en omtyckt aktör på marknaden med många stora företag som sina kunder. Deras hjärtliga engagemang är förmodligen den bästa ingrediensen för deras framgångssaga. Företaget som delvis är en redovisningsbyrå i Uppsala sysslar med allt ifrån löpande bokföring till redovisning, skatter, löner  och ekonomisk rådgivning


Releconomy jobbar med små och medelstora bolag inom alla branscher. Inom deras andra verksamhetsområde hjälper de företagen att ordna arbetstillstånd åt personal som de vill rekrytera från utomlands.


Det är oftast företag som kontaktar oss eftersom de inte har tid att navigera genom en byråkratisk djungel av regler, lagar och förordningar. Vi tar då även själva kontakt med facket, med olika myndigheter och ser att långa proceduren för arbetstillstånd blir så smärtfritt som möjligt för företagen. Dessutom gör vi det till ett skäligt pris, säger ägaren Ferhat Anik.


Söker redovisningskonsulter att anställa

Företaget erbjuder även rådgivning när det kommer till hyresavtal för lokaler samt investeringar i fastigheter. De kan även medverka vid förvärv av lokaler och då i rollen som fastighetsmäklare. I alla uppdrag som företaget tar sig an råder ett stort engagemang för kunden.


- Jag är ofta med vid till exempel olika avtalsskrivningar och åker runt till olika städer. Där sitter jag med när till exempel ett hyreskontrakt ska skrivas och kunderna uppskattar det. Jag sätter mig alltid in i kundens situation och ser till deras bästa vid stora beslut.


Idag har Ferhat en anställd i företaget men hans mål är att de ska vara totalt fyra anställda inom en snar framtid. Därför söker han idag några personer att anställa och tar även emot praktikanter.


- Jag vill gärna ha någon som har kunskap om Fortnox, som vi i huvudsak jobbar med. För mig är det också viktigt att mina kunder får rådgivning och därför är det ett stort plus om den jag anställer har drivit eget och sedan skolat om sig till redovisningskonsult. För oss är det inte svårt att få uppdrag. Det är snarare så att vi måste vara fler för att kunna ta oss an ytterligare kunder, då det finns hur stor efterfrågan som helst på våra tjänster.


När Ferhat startade verksamheten för fem år sedan var det för att han såg att det fanns ett behov, då hans egen bror som drev klinik behövde flera hårtransplantatörer från utomlands.


- Med det blev det också fler tjänster, då jag upptäckte att kunderna ville ha hjälp i allt större

utsträckning. Det ledde till att jag även fick storbolagen som kunder. Därefter har ryktet spridit sig från mun till mun och vi är alltid noga med att leverera med kvalitet. Jag får ofta fin respons från kunderna, som tycker att jag med min breda kompetens är engagerad och bryr mig om dem, avslutar Ferhat.




2022-08-01