EM_fastpris taxi ga¨vle_01
3 min lästid

Taxiresor till fast pris i Gävle

Med stor service förser Fast pris taxi i Gävle såväl ung som gammal med trygga taxiresor till fast pris. Här råder en stor yrkesstolthet och gediget engagemang för varje kund, vilket har gjort dem till ett populärt taxibolag i staden.

Det var för fyra år sedan som Sebastian Fejzulovic startade Fast pris taxi i Gävle. Efter att ha jobbat som taxichaufför under sju år blev det ett naturligt steg att ta. Han ville starta något som inte fanns i stan och därför kom han på idén att starta en verksamhet där kunderna kunde åka taxi till fast pris i Gävle.


– Det är en trygghet för kunderna, som verkligen gillar idén. Det finns inga andra som har fast pris på vanliga körningar inne i stan, berättar Sebastian.


På Fast Pris Taxi i Gävle värnar man om kunderna och att alltid ge fin service. 


– Vi är väldigt hjälpsamma och vårt mål är alltid att ge den bästa möjliga servicen.


Under de här åren har Fast pris taxi i Gävle fått en stor kundkrets, som hela tiden vuxit tack vare nöjda kunder. 


– Jag har aldrig gjort reklam, utan byggt upp min verksamhet via rekommendationer.



Tryggt taxibolag i Gävle 

Kundspannet är brett för taxiföretaget, då de kör alltifrån barn i skolådern till pensionärer.


– Vi kör många barn dagligen, då föräldrarna verkligen litar på oss. Merparten av de vuxna kunderna är också kvinnor. 


Vid starten av företaget hade Sebastian en bil, något som idag har vuxit sig till fyra. Flera av de anställda i företaget är släktingar till Sebastian. 


– Min dotter kommer inom kort att bli en del av personalen, vilket känns väldigt roligt. 


Sebastian brinner verkligen för branschen och för yrket som taxichaufför. 


– Jag vet att man inte blir rik på den här typen av verksamhet men huvudsaken är att jag har jobb som jag verkligen älskar.


Många nöjda kunder hos Fast pris taxi i Gävle 

När Sebastian anställer nya chaufförer går han till stor del efter personligheten, då det är viktigt att de har servicekänsla.  


– Jag brukar ha ett personligt snack med potentiella chaufförer för att se om de har rätt personlighet och inställning till jobbet. Jag är väldigt bra på att läsa av människor och brukas kallas för psykolog och präst av mina kunder, säger han och skrattar innan han fortsätter:


– På ett sätt finns det likheter mellan dessa yrken, då jag och mina chaufförer har tystnadsplikt. Det är något vi håller hårt på och vi pratar aldrig om våra kunder med någon annan.  


I framtidsvisionen finns att utveckla verksamheten och fortsätta växa med fler bilar och anställda. 


– Jag vill växa och bli större men värnar om att bibehålla den höga servicenivån som vi har.


Sebastian får ofta fin respons från kunderna, där många av dem blivit något av hans stammisar.


– Vi kommer alltid nära våra kunder, då många av dem är återkommande. Under de här åren har vi inte fått ett enda klagomål. Jag får ofta höra av kunderna att de känner sig helt säkra att åka med oss, vilket gör mig väldigt glad, avslutar Sebastian.


2022-06-30
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies