Dela artikel

Topprankad hemtjänst lagar mat från grunden

Kvalitet är att tillfredställa behov och överträffa förväntningar, det menar Tony Riccardi som driver Tonys Hemtjänst. Sina erfarenheter som anställd inom den kommunala hemtjänsten har han tagit till vara på och kombinerat med egna idéer. Principen är enkel – Tonys Hemtjänsts kunder ska få kvalitet. Därför lagar de exempelvis alltid mat från grunden.

Tonys Hemtjänst är verksamt i hela Haninge och har som ambition att inom en snar framtid verka även i andra Stockholmskommuner. Det här är ett hemtjänstföretag som uppskattas av brukarna. I den senaste brukarundersökningen fick Tonys Hemtjänst högsta rankning av alla hemtjänstföretag i kommunen. Resultatet var 93,33 procent.
– Vår utgångspunkt är att var och en av våra kunder ska få sitt beviljade stöd utfört med största omtanke och anpassat efter sin egen personlighet. För oss är det väldigt viktigt att samma personal återkommer om man exempelvis har hemtjänst flera gånger per dag. Att vara ute på fältet och hela tiden kvalitetssäkra arbetet är en viktig del av verksamheten, säger vd Tony Riccardi.
Matlagningen är en av hjärtefrågorna för Tonys Hemtjänst. Här undviker man i största möjliga mån färdiga matlådor och de få kunder som önskat sig färdigmat till en början ändrar sig ofta med tiden. Både matens doft och smakupplevelsen tycks bidra till kundernas välmående.
– För Tonys Hemtjänst är det allra viktigaste att vi gör ett bra jobb i det läge vi befinner oss i just nu. Sedan skulle det vara spännande att ta verksamheten vidare till nya nivåer när den dagen kommer.

2013-08-29