Ornatus
En av svergies mest talangfyllda tatuerare. Läs om hans historia och resa!
Nox Consulting har skapat ett win-win-koncept som gynnar både konsult och uppdragsgivare. I dagsläget kompletterar man det egna nätverket genom att samarbeta med andra spjutspetsbolag. Nätverket får nytillskott av i genomsnitt fem nya konsulter varje vecka och det faktum att dessa personer spontant hör av sig för att arbeta med just Nox är ett gott betyg på verksamheten.
– Vi har inte någon marknadsföring utan informationen om oss sprids från mun till mun av andra konsulter, säger Pernilla Ramslöv som driver företaget tillsammans med Mats Norman.
Det faktum att konsulten får en agent som arbetar för honom eller henne skapar goda förutsättningar för att uppdragen ska rulla in.
Majoriteten av Nox-konsulterna rankas högt i klassificeringsnivåerna och när en kund söker en specifik kompetens nöjer sig Pernilla och Mats inte förrän de har hittat den absolut bästa matchningen.
– Om kunden vill ha en femma levererar vi den absolut bästa femman efter att ha kollat över hela marknaden, säger Mats som arbetade som systemutvecklare under 1980-talet för att sedan gå över till konsultförsäljning under 1990-talet.
Att lära känna kunden är också en förutsättning för lyckade matchningar.
– På så sätt vet vi hur atmosfären är på bolaget, hur situationen ser ut, vad det är för typ av människor och värderingar. Det är en viktig del för att man ska passa som konsult, säger Pernilla som tidigare har arbetat som projektledare och med affärsutveckling i den strategiska ledningen på WM-data Consulting.
Sponsrade artiklar
Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.